Computer genererede billeder (CGI ) er mere end 40 år gammel. Dens vækst er fortsat med udvidelsen af den elektroniske industri , Internet evner og omfattende fremskridt i CGI -teknologi. De fleste af de fornyere af CGI -teknologien arbejdede i universitets laboratorier og forskningslaboratorier i begyndelsen af 1960'erne . Deres mål var at skabe billeder fra digitale edb-data . Kunstnere og dataloger sammen om at skabe de billeder, der driver computeren og filmindustri i dag. Værter
Nogle af de faciliteter, der husede de tidlige innovatører inkluderet Bell Labs , Ohio State University , New York Institute of Technology , MIT og talrige rumfart og bilindustrien selskaber.
< Br > Samarbejdspartnere
kunstnere involveret i begyndelsen af CGI animation omfatter Chuck Csuri og John Whitney, der samarbejdede med forskere såsom Ivan Sutherland og Ken Knowlton .
Funding < br >
med en bevilling fra National Science Foundation i 1971 , dannede Chuck Csuri Computer Graphics Research Group ( CGRG ) for at give et clearinghouse slags , hvor samarbejdet kan udbygges.
< br > Erhverv
virksomheder, der så potentialet marketing muligheder med CGI og støttede teknologien var Digitale effekter , Magi og Robert Abel and Associates , blandt andre.
Second Wave < br >
i slutningen af 1970'erne og begyndelsen af 1980'erne specielle effekter produktionsselskaber og udstyr og software -udviklere hoppede på CGI vognen. Lucas Films , Digital Productions og Omnibus var blandt dem, der er involveret i den anden bølge af CGI historie.
Tilhængere
Da teknologien blev et fast punkt på den digitale scene , andre tilpasset CGI processer og fortsætte med at bruge det i dag. Disse selskaber omfatter Pixar , Disney, Digital Domain og Sony.