Macromedia Flash giver masser af udgivelse muligheder for interaktivitet og multimedie -projekter. En stor fordel for Flash er interaktivitet i navigationen af et projekt eller et websted . Et objekt eller medie aktiv i projektet, kan konverteres til en navigationsknap bruge et par enkle trin og kan tilføje flere lag af brugerinteraktion til dit projekt. Vi vil bruge grundlæggende ActionScripting i tutorial , og en grundlæggende kendskab til Flash anbefales til denne tutorial. Adobe giver masser af tutorials specifikke for ActionScripting på deres hjemmeside og indledende tutorials til denne avancerede animation program. Ting du skal
Flash projekt filer med en . Fla forlængelse
Vis Flere Instruktioner
1
Åbn din FLA -projekt fil i Flash og vælg Lag du skal arbejde på at oprette din navigation. Hvis følgende Lag ikke eksisterer, føje dem ind i tidslinjen. Gå til " Indsæt "> " Timeline "> " Layer " og mærk den "Navigation" . Gentag den samme proces og mærke denne Layer "Handlinger " . Ved hjælp af Selection Tool, på " Actions " Layer i Timeline klik og hold knappen på musen og træk " Actions " Layer til øverst på Tidslinjen og placer "Navigation" lag nedenunder " Actions ".
2
Opret et objekt til at konvertere til en knap til din navigation. Gå til værktøjslinjen , og vælg værktøjet Rektangel . Tag musen og klikke og trække en boks til en passende størrelse og form til din navigation. Enhver form, ved hjælp af rektangel , firkantede eller ovale værktøjer vil være tilstrækkeligt for dette skridt.
3
Brug Selection Tool og markere objektet oprettet i det foregående trin. Når markeret, vil objektet har en blå omrids.
4
Højreklik på objektet og vælg "Konverter til Symbol " valgmulighed. I dialogboksen, navngive Button i henhold til dens funktion, såsom Home_button for nem reference i biblioteket . I samme boks , skal du vælge "Type" > " Button " og derefter " OK". De resterende elementer i dialogboksen bruges til mere avancerede programmerings muligheder .
5.
Tilføj de tilsigtede navigation kommandoer til din knap ved hjælp ActionScripting . Vælg " knap" på scenen med Selection Tool og gå til " Window" > "Handlinger " og tilføje relevante programmeringssprog til knappen. En fælles navigation kommando til din knap vil lede brugeren til en anden ramme eller side på webstedet , eller til en ekstern URL; on (release ) { getURL ( " http://www.yoururlhere.com ")
< p >}
Oron (release ) { gotoAndPlay (indsæt stelnummer );}
p Du skal fortælle Afspilningsmærke hvor man kan gå på Tidslinjen med ActionScripting at vise den rigtige side for dit navigation. Ved at indsætte Frame Tallet i parentes efter " gotoAndPlay " kommando i din ActionScripting , fortæller du Afspilningsmærke at gå til denne Frame og vise rammen på Stage , som er en side i dit websted.
6
Vælg " Actions " Layer og placere markøren på det første billede . Gå til " Windows" > "Handlinger " og tilføj følgende script til rammen , stop ( ), Stop script vil fortælle Afspilningsmærke at stoppe på passende rammen, indtil brugeren vælger en navigationsknap at sende dem til en anden del af web site. Tilsæt Stop script til " Actions " lag af hver ramme .
7
Retur til Stage ved at placere Selection Tool på scenen og klikke en gang. Gentag trin 2 til 5, indtil det ønskede antal navigationsknapper er nået for dit projekt.
8
Gem dit projekt i en master fil med . Fla -fil. Denne fil vil være i en separat mappe fra dine udgivelse filer, og vil tjene som en fremtidig reference til redigering af sitet.
9
Gå til "Filer "> "Publish Preview" > "Default" og afprøve dit arbejde i en offline browser. Hvis urolighederne opstår , check "Window "> " Compiler fejl " og fejlfinding efter fejlen dialogen i dette felt.
10
Hold SWF, HTML og JavaScript -filer i den samme mappe og uploade dem til din server til udgivelse .