Dagens computeranimationer viser nogle gange dæk rullende ned gader og cirkler fremskyndelse hen over skærmen. Da disse cirkulære objekter bevæger sig på tværs af skærmen , de rotere og bevæge sig fremad . Men for at gøre animerede dæk rotere og bevæge sig fremad realistisk , skal de følge reglerne i fysik. I fysik er der en direkte sammenhæng mellem omdrejningshastigheden af en rund genstand, som et dæk , og sats det bevæger sig fremad , da det ruller på jorden. Jo hurtigere et dæk spin , jo hurtigere dækket vil bevæge sig fremad. Instruktioner
1
Indstil rotationshastighed for din animerede dæk . Rotationshastigheden er, hvor hurtigt dæk spins. To eller tre omdrejninger per sekund er en god nummer for en animation. Skriv nummeret ned. Du skal bruge det til at beregne den tilsvarende hastighed fremad af dækket.
2
Hent diameteren af dækket. Vælg den animerede dæk grafik på computerskærmen og vælg grafik ejendommen menuen. Grafikken ejendom menuen for et underholdningsprogram indeholder dimensioner objekter, du placerer på skærmen.
3
Beregn kørehastigheden. Først opdele diameter dine dæk grafik med to. Gang dette resultat ved omdrejninger per sekund, som du har indstillet. Derefter multipliceres resultatet med 6,28 . Det opnåede antal vil være den fremadgående hastighed af dækket .
For eksempel, hvis diameteren var 2 inches , og dækkets rotationshastighed blev indstillet til 4 omdrejninger per sekund , vil du først opdele diameter 2 , med 2, få til 1. .
Næste du ville mangedoble dette resultat , 1, ved 6.28 for at få 6.28 .
sidst multipliceres resultatet med 6,28 . Siden 4 gange 6.28 er 25.12 , vil fremkørselshastigheden være 25,12 inches per sekund .
Det betyder, at en animeret dæk med en to- tommers diameter , spinning med en hastighed på fire gange i sekundet , ville flytte på tværs af dit computerskærmen i mindre end et sekund . Og det er fordi de fleste computer skærme er mindre end 14 inches lang .