Når vi taler om principperne for animation , er det umuligt at glemme den dybe indflydelse, Disney kunstnere havde på animationen industrien , gennem deres engagement, blev disse principper defineret og etableret som de værktøjer af animator handel. Ligesom en blyant og papir , bør der ikke animator være uden bogen , "The Illusion of Life : Disney Animation ", hvor udtrykket " principper for animation " blev opfundet , det er en uvurderlig ressource for virkelig lære historie og betydning af principperne for animation , alt animation viden som er baseret på. Squash og Stretch
p mest vitale princip animation er squash og stræk , uden at det ser animation stiv og plast ( dette er en af de begrænsninger arver i 3-D animationer ) . Den indledende udgøre strækkes til en lidt overdrevet længde og den endelige udgøre er mere fladtrykt at understrege virkningen . Disney animatorer trak antropomorfe " halvfyldte " melsække at perfektionere deres forståelse af disse principper , så de kunne trække mere overbevisende .
Timing
p Dette er hvor præstationerne færdigheder og handler virkelig skinner i animator arsenal af værktøj. Gennem praktiske observation færdigheder , et stopur og et spejl , skal kunstneren bestemme, hvordan tiden vil opføre hele deres handling sekvens. Det er en god idé for alle animator til at tage nogle improvisation og bevægelse klasser til at udvide deres viden om , hvordan kroppen fungerer, og hvordan samspillet mellem tegn kan komme videre.
Storytelling
< br >
ideen bag det specifikke stykke animation skal iscenesat i en helt klar og præcis måde at gøre publikum tilpas med den række af begivenheder , de forventes at følge animator igennem. Historien skal præsentere action med forventning , som den stereotype indsamling af åndedræt og stønnende op skuldrene , før marcherer ind i en konflikt. Simple fysiske tegn på hensigt eller kan køre en animeret historie fremad.
Direction
Taget bogstaveligt retningen af den karakter refererer til , hvordan han bevæger sig gennem en scene. Med ligeud- animation, starter en animator med den første ramme og bevæger sig fremad indtil slutningen af en scene. Pose -til- stille principper brug nøgle poserer med klare hensigt og udfylder de midterste handlinger med sammenbrud og i-mellem tegninger ( tegninger , der fører fra den ene trukket nøgleaktion til næste) .
kig
Uden omhyggelig opmærksomhed på den generelle udseende af din animation , er det umuligt at have det komme sammen. Med flere involverede kunstnere , skal der være en samlende stil til de tegn og verdens design . Tegningen skal være top -notch at opretholde en ensartet kvalitet , og de tegn, skal være i stand til at bevæge sig uhindret af de begrænsninger af de involverede kunstnere.