3 -D modellering kræver en god portion kunstnerisk evne til at gå sammen med den tekniske ekspertise, der kræves for at bruge moderne modellering programmer. Dette behov for en kunstnerisk bøjet betyder, at mange af de problemer, der findes i at skabe 2 -D kunst , computer genereret eller ej, er til stede i 3-D modellering proces . Oprettelsen af lemmerne, især komplekse kropsdele som fødder , er særligt problematisk . Heldigvis i en 3 -D modellering program visse teknikker kan gøre modellering af fødderne lidt lettere , hvis de anvendes korrekt . Referencemateriale
Før du begynder at modellere fødderne i dit 3-D -program ( med henblik på denne artikel , Maya af Autodesk ), er du nødt til at indsamle referencemateriale til basere din model på . Jo mere referencemateriale , du har på hånden jo bedre vil du være i stand til præcist at modellere fødderne.
Levende modeller er de bedste kilder til referencemateriale. Hvis du har en levende model til rådighed , tage video af modellens fødder dækker en fuld 360 grader og strækker sig op til midten af læggen for muskel placering og tone. Bevægelige billeder af gå, hoppe , og kører vil være nyttigt så godt. Hvis det ikke er muligt at tage video så billeder vil gøre , bare være sikker på at få de billeder fra alle vinkler.
P Hvis du ikke har en levende emne tilgængelig, fotos fra mund modeller skal være til rådighed frit online, eller til en lav pris fra modellering sites.
Basic Foot Model
en fordel ved at bruge en 3-D modellering program er evnen til at spejle et billede , der skaber to meter fra en enkelt modellerede foden. Dette skal spare dig halvdelen modellering tid . Vælg foden af dit valg, den bedste til at gå med , er det, som du har den bedste kildemateriale.
Scan kildematerialet i computeren og importere den i Maya for hjælp til at skabe din model. Du kan begynde at modellen med en enkelt polygonal boks , forme og udvide polygoner til at skabe en grov repræsentation af foden. Det er bedst at gå med en kasse med 5 rækker til at begynde med , en række pr tå .
Brug kildemateriale ændre polygoner i en grov form af foden , opdele polygoner hvor det er nødvendigt at udvide leddene tæerne, og bevæge sig op ad benet . Du ønsker at modellere op til midten af læggen for let at indarbejde din model i andre modeller , eller til animation formål.
Når du har oprettet et groft fod form, glatte det for at få en komplet lav kompleksitet fod model og derefter spejle det . Denne udglattet model er mere end tilstrækkelige til brug som et spil model , eller for animerede scener ikke koncentreret på fødderne selv. Blot tilføje en smule hudens struktur og den er klar til brug. For mere målrettet arbejde eller bevægelse , der vil vise et close- up billede af fødder , du bliver nødt til at tilføje en smule mere detaljeret.
Advanced Foot Model
Oprettelse af grundlæggende fod modellen er for det meste et spørgsmål om teknik , ændre blokke for at skabe den generelle form af foden . Et avanceret design bringer mere af teknikken i processen . Undersøgelse din kildemateriale nøje, idet man noterer sig de forskellige former stede i fødderne af din kilde model. Genskab disse figurer ved at ændre linjerne i din grundlæggende model.
Slå fødder i en anatomi bog og forsøge at genskabe virkningerne af muskler og ledbånd under huden i din model figurer. Glem ikke at medtage tånegle . Nøglen til avanceret modellering ligger i detaljerne , jo flere detaljer du tilføjer mere realistisk din model vil se , og bedre i stand til det vil være at stå op for at lukke kontrol .
< Br >