Ud over at være i stand til at modellere , gengive og animere 3D- scener i hånden med Blender , kan du også automatisk simulere fysik, til brug i spil og animerede videoer. Det kan være svært at regne ud på egen hånd, men når du ved , hvordan man bruger Blender fysik , der simulerer samspillet mellem faste genstande er nemt. Ting du skal
Blender open -source 3-D software
En 3- knap-mus
Vis Flere Instruktioner
1 p Hvis du ikke har brugt Blender meget i fortiden , har et kig på Blender QuickStart guide (se Referencer ) for at komme op i fart .
2
Opret et fly. Tryk på mellemrumstasten , mens musemarkøren er i 3-D -vinduet, og vælg Mesh > flyet fra menuen Tilføj . Skalere det op ved at trykke på S og bevæge musen . Venstre-klik , når den når den ønskede størrelse.
3
Skift til front- visning ( tryk på 1 på det numeriske tastatur ) , og tryk på Z for at skifte visningen til wireframe . Dette vil tillade dig at se flyet bedre fra den aktuelle vinkel . Højreklik på terningen for at markere den, og træk den opad.
4
Tilbage til toppen - se og oprette en anden planet , samt en sfære ( fra Tilføj menuen, vælg Mesh > UVsphere ) . Øge omfanget af den nye plan samt, men kun langs den vandrette akse af skærmen . Hold midterste museknap , mens skalering at begrænse deformation.
5.
Gå nu til siden igen for at afslutte opsætningen af scenen. Flyt kuglen op og til den ene side , og placer den lange, smalle fly under den. Rotere planet med R -tasten , for at danne en rampe skrånende ned til den store, flade plan .
6
Opsæt de fysiske egenskaber af alle de objekter . Tryk F4 for at ændre Knapper vinduet til Logic panelet og trykkes skuespiller knappen for begge fly. Dette gør dem fysisk faste genstande . Gør det samme for kuben og kuglen , men også tænde den dynamiske og stive legemers egenskaber --- det gør dem påvirket af tyngdekraften og andre kræfter , og giver dem mulighed for at tumle og rulle. Klik på Bounds knappen lige under Actor og indstille afgrænsningsrammen form til " kugle " til kuglen , og " box" for terningen .
7
have færdig med at sætte fysikken på plads , er det tid at køre simuleringen . Tryk på Skift -Z for at skifte fra wireframe til skygget visning, træk på 3-D vindue med den midterste museknap for at få en bedre betragtningsvinkel , og tryk 5 på tastaturet for at tænde perspektiv. Tryk på P for at afspille simulation, og nyd ! Når du er færdig, skal du trykke på Esc vende tilbage til det 3-D -vinduet.