Sprites er de animerede objekter og tegn i 2D animationer og videospil. Udviklere begrænse antallet af farver for at spare hukommelse , forarbejdning krav og båndbredde . Ved at tildele farvepaletter til hver sprite de kan holde hukommelse krav små og samtidig øge antallet af farver til rådighed for spillet eller animation. Du kan tage flere forskellige tilgange til at ændre en sprite farvepalet , afhængigt af din grafiske applikation. Instruktioner
1
Åben Sprite i dit billede editor. Det vil blive redigeret i Index farvetilstand, hvilket betyder, at din ansøgning vil generere en tabel over 256 farver der refereres til af billedet. Afhængigt af dit grafikprogram , vil du have tre forskellige muligheder for at bytte farver.
2
Konverter dokumentet til RGB-tilstand . Dette vil gøre hver farve til rådighed for dit billede. Male de nye farver end de ældre farver . Når du er færdig , skal du konvertere dokumentet tilbage til indeks farvetilstand til at oprette en tabel over de nye farver .
3
Udskift farvepalet med en anden. Du kan downloade farvepaletter (kaldet Color Look Up Tables eller CLUT ) fra internettet og importere dem ind i de fleste applikationer. Sørg for at justere din sprite s pixels , så det ser godt ud med den nye palet.
4
Rediger farvepaletten pixel for pixel . Åbn programmet farvevælgeren eller farve værktøj til at se tabellen af tilgængelige farver. Dobbeltklik eller højreklik på den farve , du ønsker at udskifte og vælge den nye farve fra de tilgængelige systemets farver. Gentag for hver farve , du ønsker at erstatte .