For at gøre metalgenstande i GIMP , du behøver at vide , hvordan man skaber et todimensionalt billede, der realistisk simulerer en tredimensionel formular. Du kan bruge denne færdighed til at oprette robotter , apparater og andre virkelige verden genstande fremstillet af metal. En væsentlig fase af dette projekt er at simulere belysning - bruge GIMP er " Gradient fyld " værktøj for denne fase , da det kun kræver et par musehandlinger , men alligevel producerer realistiske skygger . Må ikke blive afskrækket, hvis din oprindelige billeder ikke passer de billeder , du satte sig for at skabe . I stedet mærke til, hvad genstande dine billeder er begyndt at simulere , og arbejde for at øge deres lighed med disse objekter. Instruktioner
1
Klik værktøjspaletten ikon formet som en spids pen til at køre " Pen " værktøj .
2
Klik på lærredet , og træk og klik igen gentagne gange at definere siderne af nogen simpel polygon . For eksempel , at definere en trekant klikke med musen nær centrum af lærredet øverste kant, træk til et punkt nær lærredet nederste venstre hjørne , og derefter trække mod den nederste højre hjørne og klik på en sidste gang. Selvom metalgenstande normalt tage på buede former , de lige kanter og enkle former for polygoner hurtigere kommunikere ideen om en metalgenstand.
3
Klik på " Selection fra path" -knappen i "Tool options" rude for at fortælle GIMP for at vælge din polygon . Tryk på " D " for at indstille forgrund og baggrundsfarver til standard af sort og hvid , og klik derefter på værktøjspaletten ikon formet som et rektangel med farver dimitteret fra sort til hvid - dette er " Gradient fyld " værktøj, som du kan bruge til at simulere skygge på din polygon.
4
Klik uden en af dine polygon kanter , træk derefter med musen gennem polygon til en kant , der er nogenlunde modsat til kanten nær , som du lige har klikket . Slip musen at fylde polygon med en glat kontinuum af sort flytter til hvid . Denne effekt simulerer den ekstreme værdiændringer du ofte observere i reelle metaloverflader.
5.
Brug instruktionerne fra trin 1 til 4 for at oprette en anden skraverede polygon , der har en side til fælles med den første polygon. Men anvende " Gradient fyld " værktøj , således at dets shading er modsat af den første polygon s skygge . For eksempel, hvis dit første polygon var en trekant, hvis venstre kant er mørk tilslutte sig en anden trekant til venstre kant . Fyld denne anden trekant med en hældning , der gør den delte kant hvid. De kontrasterende værdier omkring den delte kant simulere belysning på tredimensionelle blokke.
6
Brug instruktionerne fra trin 1 til 5 for at skabe yderligere skraverede polygoner at udfylde eventuelle huller i dit sæt af eksisterende polygoner. Slutresultatet er en kompleks form, der ser ud til at være lavet af en række metalplader .