3D-modeller har mange aspekter til dem , fra den underliggende maske til UVmapping . Et meget vigtigt aspekt af en 3D- model er den hudens struktur , du vil anvende . Mens du kan oprette en tekstur , hvor hver detalje er malet på en anden tilgang er at skabe et realistisk parametrisk hud tekstur . Denne problemfri tekstur er derefter anvendt på tværs af modellen. Et godt program til at lave denne slags tekstur er det freeware program GIMP . Instruktioner
1
Indlæs et close-up billede af hudens på din computer. Det bør være så ensartet som muligt , hvilket betyder, at der ikke bør være nogen bumser , modermærker eller andre kendetegn . Det bør også være firkantet .
2
Start GIMP . Vælg "File " i menuen og vælg " Ny". I dialogen , der åbnes , skal du indtaste bredde og højde for din tekstur. Den sædvanlige størrelse er 1024x1024 , men det bør i det mindste være firkantet .
3
Vælg " File" i menuen og vælg " Åbn som lag. " I dialogen , gå til dit billede og åbne det.
4
Brug " Scale " værktøj til at passe billedet i øverste venstre hjørne af lærredet . Det bør tage op en fjerdedel af lærredet .
5
Gå til "Lag " panel , og højreklik på billedet lag. Vælg "Dupliker Layer ". Brug " Move" værktøjet til at flytte kopien til højre , hvilket placerer den mod højre side af den første kopi.
6
Vælg " Flip " værktøj og vælg " Horizontal ". Klik på kopien for at vende den . Derefter højreklikke på laget og vælg " Merge Visible Layers ".
7
Gå til "Lag " panel , og højreklik på billedet lag. Vælg "Dupliker Layer ". Brug " Move" værktøjet til at flytte kopien til bunden . Flip denne kopi så godt , at vælge "Lodret ".
8
Vælg " Klon " værktøj fra værktøjslinjen, vælge en af de " Fuzzy " børster. Hold "Ctrl "-tasten og klik nær trådkorset -lignende søm i billedet. Brug værktøjet til at male over denne søm. Må ikke komme i nærheden af kanterne af lærredet. Gem dit arbejde .