Dice er en integreret del af mange spil , der spænder fra brætspil , hvor terningerne er simpelthen en måde at afgøre, hvordan man flytter et spil token til dice -only spil, såsom craps , hvor terningerne er de eneste anvendte elementer . Hvis du ikke har adgang til terninger , men har brug terninger for et spil du spiller , en enkel løsning er at bruge tilfældige tal generator i Microsoft Excel til at lave din egen randomiseret par terninger, der bliver re - rullede , hver gang du trykker på f9 knappen. Instruktioner
1
Vælg et tre- gange-tre gitter af celler på et Excel ark. Som et eksempel , siger den øverste række af vores ark " Rolling Dice Generator " og den anden række bliver brugt til at mærke hver dyse som " Die 1" og " Die 2" , mens vi vil bruge cellen til venstre af matricen til at generere vores tilfældige tal , de dør , så kan ikke være i den første kolonne. Af denne grund vores første dør vil have sin øverste venstre hjørne i celle B3, og vil være celler i rækker 3 til 5 , kolonne B til D.
2
Vælg den celle fyldfarve , du ønsker din terninger at være, så vælg "Tykt Box Border " valgmulighed. Dette udfylder og skitserer terningen . For vores eksempel vil vi gøre en rød dør, så rødt fyld er valgt, og matricen er derefter skitseret med den tykke sort kant .
3
Vælg skrifttype farve, du ønsker dine kerner, prikker på matricen , for at være . For vores eksempel vil vi sætte hvide kerner på vores røde terninger , ligesom et casino dø.
4
Vælg "Format " og derefter " Celler " og vælg " Center" for både vandret og lodret justering fra " Justering "fanen, og 12 -punkts skrifttype fra " Skrifttype "fanen.
5.
Juster højden af de tre rækker og tre søjler dine terninger på 15 pixels. For vores eksempel er rækkerne 3 til 5 og kolonne B til D alle indstillet til 15 pixels , hvilket gør en dør , der er 45 -by -45 .
6
Klik på cellen ved siden af den øverste venstre celle i matricen , celle A3 i vores eksempel , og indtast " = RANDBETWEEN (1,6 )" i cellen. Dette gør cellen generere et tal mellem et og seks når F9 trykkes .
7
Enter " = IF ( A3 > 1 , CHAR ( 111 ) , " " )" i det øverste venstre og nedre rigtige celler i terninger nettet. Ethvert nummer over et behov en prik i øverste venstre og nederste højre celler. Hvis det tilfældige tal er over én, vil dette medføre et "o " vises , der tjener som et pip på terningerne . Hvis dit tilfældigt tal er i en celle end A3, udskift A3 med den tilsvarende celle i dette og fremtidige skridt .
8
Enter " = HVIS (A3 > 3 , CHAR ( 111) , " " ) " i den nedre venstre og højre øvre celler i terningerne nettet . Ethvert nummer over tre behov en prik i nederste venstre og øverste højre celler. Hvis det tilfældige tal er over tre, vil dette medføre et "o " vises , der tjener som et pip på terningerne .
9
Enter " = IF ( ER.ULIGE (A3) , CHAR ( 111) , "" ) " i midten kvadratet af gitteret . Den midterste firkant kræver et pip for et, tre eller fem, og denne funktion returnerer så sandt og gør et "o " for enhver ulige tal.
10
Enter " = HVIS (A2 = 6, CHAR ( 111 ) , "" ) " i venstre og højre celler i den midterste række . Disse celler kræver kun et pip hvis terningen er en seks
11
Fremhæv cellerne i matricen såvel som den celle med tilfældige tal , . Kopiere og indsætte cellerne siden af den første dyse . Du har nu to tilfældige terninger.
12
Vælg de to tilfældige tal , og ændre farven til at matche den celle farve, hvid som standard af cellerne , de er i. Det vil skjule tallene fra se.