3-D program Blender giver understøttelse af Windows , Mac OS X , Linux og FreeBSD i et open source-produkt leveres under GNU General Public License. Når du importerer modeller til Blender fra andre 3-D programmer , kan du se, fremmede genstande , der bryder op i overfladen i triangulerede figurer eller indføre unødvendige vertices der tilføjer artefakter til design. Oprydning disse figurer producerer korrigeret output på blot et par trin. Instruktioner
1
Tryk på " A " for at vælge alle. Hvis du allerede haft en aktiv udvælgelse, tryk på " A" to gange, én gang for at fravælge det, der blev valgt, og igen for at vælge alle. Alternativt kan du bruge højre museknap - " RMB " i Blender terminologi - at gøre objekt- baserede markeringer og "Shift - RMB " for at føje til dit valg
2
Press. "W" for at åbne Specials menuen. Vælg "Fjern Doubles " og tryk " Shift -J " for at slippe af uvedkommende detaljer.
3
Tjek din model for tegn på supplerende genstande , der kræver korrektion. Når du har fjernet de triangulering og ekstra knuder , der kan gøre din model umuligt at gengive , kan du fortsætte tilpasse din import yderligere.