? Ofte brugere adgang til data fra kilder, der tilbyder løbende strømme af information, såsom streaming media eller input , der opstår over tid , såsom fra et tastatur. I disse tilfælde giver en pufret strøm af information computeren til at håndtere denne information glat for brugeren . Størrelsen af bufferen dikterer hvordan glat informationsstrøm er op til brugeren . En større buffer vil give den midlertidige opbevaring af mere indgående data , på bekostning af at bruge mere hukommelse. Standard input og output
Ofte input og output i et program sker i en enkelt handling . En bruger indtaster input , måske tekst eller gennem en serie af valg i en grafisk brugergrænseflade , og programmet gemmer denne indgang i en variabel eller reference. Operativsystemet håndterer input og input operationer , hvilket betyder, oplysningerne kan hentes fra et netværk kilde, eller harddisken. Disse anmodninger tager tid at gennemføre , bremse et program gennemførelsestid.
Buffered Streams
Buffered streams afbøde de problemer, I /O brug ved at oprette et rum i programmets hukommelse til at gemme dele af input til brug. Bufferen vil indeholde en del af de data , som programmet læser straks fra hukommelsen. Når bufferen tømmes , eller når en anden specifik betingelse er opfyldt , såsom buffer nåede en halvtom status , vil programmet derefter foretage opkaldet til systemet til at indlæse flere data i bufferen. Dette begrænser Systemet kalder nødvendig for at behandle data , eventuelt fremskyndelse udførelse .
Buffered Stream Størrelser
Størrelsen af bufferen afhænger af brugerens behov og bestemmer, hvordan meget data bufferen kan gemme . Dette betyder , at bufferen kan have en masse data klar til programmet at læse , eller det kan have en lille rum , der kræver mere system opkald . Typisk buffered objekter i objektorienterede programmeringssprog kommer med en standard størrelse. Forskellige anvendelsesområder behov kan kræve bufferstørrelse modifikation. En streaming audio ansøgning muligvis mere buffer plads end en ansøgning beskæftiger sig med keyboard input, for eksempel.
Buffer størrelse og effektivitet
Størrelsen af bufferen direkte vedrører hvor mange systemet kalder et program måske nødt til at gøre under udførelsen. Hvis et program læser data før behandling, forholdet mellem størrelsen af bufferen og tiden effektivitet tendens til plateau . Men programmer, der streame data tendens til at få en betydelig fordel af øget buffer størrelse. Disse programmer konstant behandle data fra bufferen , hvilket betyder, at en større buffer kan falde Systemet kalder påkrævet.