Bruger tilpassede spil er vokset mere populære i de senere år . Spillerne kan nu oprette kort til populære spil såsom Halo eller Starcraft , eller lave en tegning af sig selv til brug i at spille spil på Wii . Måske den ultimative tilpassede spillet ville tillade en spiller at drage deres egne figurer og animere dem selv . Du kan lave et spil , der giver denne funktionalitet ved hjælp næsten enhver gaming rammer, der giver tegning og uploade kontrol. Brugerne vil elske at uploade deres billeder , tegne figurer , og spille spil , at funktionen selv og figurer , de har trukket . Instruktioner
1
oprette et nyt projekt i spillet udviklingsmiljø for dit valg .
2
Tilføj en kontrol som gør det muligt for brugeren at uploade en fil , såsom et FileUpload kontrollere , at gøre det muligt for brugeren at uploade et billede af sig selv eller andre. Tilføj tekst, der informerer brugeren , de skal uploade et billede af sig selv ved hjælp af kontrol
3
Tilføj en grafisk - . Kaldes en " sprite " i spil programmering - til spillet ved hjælp billedet uploadet af brugeren.
4
Tillad brugere at tegne figurer ved hjælp af tegning klasser , som din ramme. Opret en boks , der holder deres tegninger , og en børste eller en blyant ikon for at give dem mulighed for at oprette brugerdefinerede tegninger. Tilføj sprites at spilleren kan kombinere til at skabe karakterer . Gør hver sprite , undtagen den nederste sprite , med en gennemsigtig baggrund , så spillerne kan lag billeder. For eksempel oprette en lang række hoved, hår , næse, øjne og mund figurer at give brugerne mulighed for at stable billederne og skabe et menneske portræt.
5.
Opret animationer , der flytter de tegn med de medfølgende metoder af din programmering klasse. Mange rammer anvender vandrette og lodrette akse dataværdier som grundlag for animation.
6
Opret de resterende dele af spillet som er relevant. Opret et racerspil ved at animere en figurs billede i en racerbil , for eksempel. Brug de værktøjer, som din programmering rammer til at skabe din specifikke type spil , som mange gaming rammer målrette en bestemt genre af spil. First Person Shooter spil, for eksempel, er en specialiseret genre og programmører ofte afhængige spiludvikling rammer skabt specielt til denne genre. (Se Referencer 6 )