" Roblox " modeller varierer fra blomster til enorme tårne i himlen og tilbyder en bred vifte af funktioner. Brugerne downloade modeller fra " Models " i " kataloget " side eller bruge modellerne følger med Roblox Studios. En talende model typisk viser en meddelelse over dens hoved, indbydende spillerne eller give dem instruktioner. Hvis du vil tilføje en besked til din model , kan du bruge den automatisk genererede dialogboksen en menneskelignende objekt og ændre det med en Lua script. Instruktioner
1
Besøg din Roblox Place og tryk på knappen "Rediger" .
2
Tilføj den ønskede model på Place ved hjælp af " Object " menuen.
3
Fremhæv modellen. Åbn " Indsæt" menuen , rul til " Object " og vælg " Part ".
4
Placer en menneskelignende inde i modellen. Fremhæv " Humanoid " i " Object " vinduet og tryk " OK".
5
Dobbeltklik på den meddelelse, der vises over mursten. Indtast den nye meddelelse, og tryk på "Enter "-tasten.
6
Tilføj yderligere meddelelser , hvis det ønskes , ved hjælp af en Lua script. Skriv en ", mens " erklæring , der altid udfører derefter skrive de kommandoer, output besked : Hej
mens sand gør
script.Parent.Parent.Name = " message1 "
script.Parent.Parent.Name = " besked 2 "
ende
Ændre teksten indenfor anførselstegnene til den ønskede metode .
7
force model at vente mellem hver dialogboks mulighed, hvis det ønskes . Brug " vent ()" kommando og angive antallet af sekunder inde i parenteser . For eksempel tvinge scriptet til at vente i tre sekunder mellem den første og anden dialog mulighed.
Vente ( 3)
Placer teksten efter den første meddelelse , og før den anden meddelelse. < Br >
script.Parent.Parent.Name = " message1 "
vente ( 3)
script.Parent.Parent.Name = " message2 "
8 < p> Åbn menuen "Filer" og rul til "Gem".