oprindelse med den klassiske første -player actionspil " Doom ", WAD filtypen er generelt blevet brugt som et format til spil arkiver. WAD står for " Hvor er alle de data ? " og denne type fil indeholder de modificerede versioner af niveauer , billeder, kort og andre gemte spildata . To typer af WADS findes - IWADs og PWADs . IWADs gemme data , der er nødvendige for at indlæse spillet, og PWADs indeholder yderligere data , der er nødvendige for brugerdefinerede niveauer . Spil som "Half -Life " og " Quake " tillader dig at oprette din egen WAD filer til at bygge dine egne kort og tilpasninger i spillet. Instruktioner
1
Klik på " File ", " New " og derefter vælge " WAD3 ". Klik på "OK".
2
Tilføj billeder til WAD -filen enten ved at klippe og klistre dem fra din grafik editor eller skabe dem på ny inde i WAD editor. At klippe og indsætte , skal du åbne din valgte fil i din grafik editor. Kopier filen til udklipsholderen. I WAD editor , klik på " Rediger", "Indsæt " og derefter " Sæt ind Package File ". Hvis du vil oprette et nyt billede , klik på " Package " og derefter "Opret ny Image. " Den New Image dialogboks vises . Skriv et navn , skal du indtaste dimensioner og klik på "OK". Den Palette Vælger dialogboks vises . Vælg en farve og klik på " OK". Billedet vil åbne for dig at begynde at redigere .
3
Klik på " Filer" og derefter "Gem".