Torque er et spil motor, der er udstyret med audio, video, NetPlay , kunstig intelligens og fysik kode samt et fuldt udstyret level editor. Moment indeholder en grundlæggende kunstig intelligens spiller indbygget i dens konfiguration og har understøttelse for at skabe nye AI spillere inde i et spil kort. Du kan oprette en ny AI karakter i Torque ved at bruge " spawn " funktionen af AI manager klassen. Denne klasse kan tilgås fra Torque konsollen når motoren er indlæst. Instruktioner
1
Gå til mappen på din harddisk, hvor Torque er installeret og dobbeltklikke på " Torque.exe " for at starte Torque motor.
2
Klik på " ny "for at indlæse en ny Torque demo kort og trykke på" ~ "-tasten for at åbne en ny konsol menu inden Torque .
3
Type" AIManager.Add 1 "og tryk derefter på " Enter " at gyde den første skabning føjet til spillets AI definitioner. Dette vil være den Torque standard tegn " Kork ", hvis bevægelighed vil blive helt kontrolleret af Torque s kunstig intelligens system. AI Manager fungerer ved at skabe en ny karakter fra en " . Ai " fil defineret i " aifiles " bibliotek for Torque spillet. Alle Torque installationer er udstyret med " kork.ai " og en grundlæggende sæt af rutiner , såsom " Heal " og " GiveWeapon ". Disse rutiner svarer til handlinger, som AI karakter kan tage.
4
Tilføj kommandoer til computeren afspiller i drejningsmoment. For eksempel , skriv " AIManager.Kork.GiveWeapon (1) " for at give Kork våben med ID "1". I defualt Torque spillet, er dette en armbrøst. Du kan helbrede Kork ved at skrive " AIManager.Kork.Heal () ", for eksempel .
5.
Tryk på " ~ "-tasten igen for at lukke konsollen vinduet .
< Br >