Monster truck stævner er en ballet for destruktion: big- hjulkøretøjer kørsel, spinning og knusning alle mindre biler under deres vægt. Mens primært en tilskuersport , kan mange seere har spekuleret over, hvad det er ligesom at komme bag rattet i en af disse kolosser . Men sandheden er, at ikke alle har mulighed for at køre en monster truck . Det er, hvor et monster truck spil kan opfylde fantasi. Designeren af en monster truck spil bliver nødt til at være opmærksom på fysik ødelæggelse for at skabe et effektivt produkt . Ting du skal
Spilmotor 3D modellering program
Code compiler
Vis Flere Instruktioner
1
List de funktioner, du ønsker at medtage i spil , såsom hvorvidt du ønsker monstertrucks til at køre i et rally skøjtebane, et spor eller i en åben verden . Også overveje, om du ønsker spilfunktioner foruden køre lastbiler , såsom en karriere mode eller mulighed for at tilføje opgraderinger til en lastbil.
2
Code fysik -system i spillet. Ud over den hastighed og acceleration funktioner i andre bil spil, vil monstertrucks nødt til at flytte op og ned i overensstemmelse med de elementer under dem. Program lastbilen fysik at spore, hvad der er nedenunder hjulene og rejse en del eller hele den lastbil i overensstemmelse med højden af objektet nedenunder.
3
Konstruér køretøjer , kort og andre objekter i modellering programmet. Begynd med grundformer og trække fra disse figurer, indtil de ligner de objekter, du ønsker. Gruppe objekt komponenter i komplekse objekter , såsom hjul og et organ til at skabe en monster truck . Animate hjulene roterer fremad, bagud , vride i hele spektret af svingteknikker , og løfte lidt i overensstemmelse med suspension systemer . Animere knusning af knusbare objekter ved at deformere formen af dem , udfladning deres toppe .
4
Importer 3D-objekter ind i spillet og tildele dem de relevante programfiler , hvis det er et objekt, der kræver en . Kompiler programmet i en eksekverbar fil .