En 3D Skybox er en måde at gøre et computerspil niveau , lavet i Source game level editor, Hammer , ser meget større end det faktiske legeplads er. Den 3D Skybox eksisterer uden for den spilbare område af spillet , mellem Skybox --- området play --- og udsigten af afspilleren. Den 3D Skybox er lavet på en standard 1:16 . Når spillet belastninger , er 3D- Skybox udvides med dette forhold . Denne metode gør et spil niveau ser meget store uden at kræve for meget fra compiler. Ting du skal
Source software development kit med Hammer game editor
Vis Flere Instruktioner
1
Vælg den enhed værktøjet. Skriv " sky_camera " til den enhed værktøjet typen kassen. Sæt " sky_camera " enhed på koordinaterne " 0,0,0 " i nettet visningen. Denne koordinat er centrum af niveauet . Kig på bunden af Hammer editoren, når du bevæger musen for at se visningen af koordinater.
2
Tryk og hold på kontrolknappen. Vælg grænserne for dit niveau . Tryk på " kontrol" og "C " for at lave en kopi af dit niveau . Tryk shift til at flytte denne kopi --- som er at være den 3D- Skybox --- til et andet område i nettet visningen. Slip shift -tasten.
3
Vælg den kopi, du gjorde . Tryk på " kontrol" plus " M " for at åbne skala vinduet. Skriv i decible svarende til 1/16, hvilket er 0,0625 . Tryk på " OK".
4
Tilføj de børster, rekvisitter og teksturer , du ønsker at din nye 3D Skybox . Alle disse er orienteret i forhold til sky_camera enhed , du oprettede tidligere . Med andre ord , du yderligere eller nærmere placere dem i gitteret udsigt fra sky_camera enhed yderligere eller nærmere de kommer til at blive vist i spillet .
5.
Vælg " værktøjer " fanen. Klik på " toolsskybox " tekstur . Dette skaber en Skybox omkring spilbare område samt rekvisitter , teksturer og børster du anbragt uden for det.
6
Slet " sky_camera " enhed fra den oprindelige legeplads.
< Br >