Hvis du bruger en Windows-computer, som er den mest almindelige i computeren gaming industrien, computeren bruger DirectX til at vise 3D-effekter og formere billeder. Hvis du bruger en Mac , så vil din computer mere end sandsynligt bruger OpenGL . DirectX
DirectX er skabt af Microsoft og bruges af de fleste spiludviklere . Den del af DirectX , der direkte håndterer 3D-effekter og multiplikation er Direct3D , en komponent af DirectX.
OpenGL
Mange Mac-ejere bruger OpenGL ramme i stedet for DirectX. Forskellene mellem DirectX og OpenGL er små, og forskelle i grafik er normalt bestemmes af de enkelte spiludviklere . Men det er værd at bemærke , at eventuelle 3D- effekter eller billede multiplikation , der opstår på en iPod Touch, er iPhone og iPad strengt udført af OpenGL rammer .
Cross- Kompatibilitet
< br >
Window operativsystemer vil have den mest problemer med at bruge OpenGL , men Mac-ejere kan bruge aspekter af DirectX. Da DirectX bliver brugt af de fleste spiludviklere er Mac-integration blevet et helt banalt , så spillet kan køre på begge operativsystemer . Dog vil Mac-brugere ikke være i stand til at udnytte fordelene ved DirectX , især DirectX 10 , vil den måde Windows-brugere være i stand til.