? Mange gratis kits er tilgængelige for at gøre din egen PC -spil med . Disse kits gør game skabelse let i forhold til den tid intensive brug programmering før nettet blev så populær . Der er en tradeoff , selvom: Jo mindre programmering , du gør det, jo mindre kontrol du har over de finere punkter i dine spil , ligesom tegn øjenfarve , for eksempel. Men for at få det fin kontrol , er du nødt til at lære at programmere. Gør pc-spil gratis giver varig tilfredsstillelse , mens du sparer penge, du måske har brugt på færdiglavede spil. Instruktioner
Modeling et eksisterende spil
1
Download kildekoden til et open source spil som " UltraStar Deluxe" eller " Frets on Fire ".
2
få en gratis compiler for sproget spillet blev kodet i. Java Development Kit side er vært for en Java- compiler. Få en C + + compiler fra Visual Studio C + + eller siden Open Watcom siden.
3
Læs , skriv og huske koden , indtil du fuldt ud forstår det.
4 < p> Skriv ny kode eller ændre den eksisterende kode til at ændre spillet .
5.
Kompiler den reviderede spillet og spille det . Læs din compiler dokumentation for detaljerede instruktioner om kompilering.
Komplekse Programmeringssprog
6
Hent og installer et gratis spil motor, der kræver en C eller C + + compiler. Ogre og Irrlicht motorer er eksempler på denne type motor .
7
Installer en C + + compiler. Se det forrige afsnit for ressourcer til dette skridt.
8
Følg motorens anvisninger for konfiguration af compiler.
9
Load en prøve spil bundtet med motoren , og studere sin kode . Disse prøver har meget mindre kode end fuldt udviklede open source spil, hvilket gør dem nemme at lære og ændre.
10
Rediger prøvens kildekode og kompilere til at producere dit eget spil .
programmering med Easy sprog
11
Installer DarkBasic eller Gamestudio , som lader dig skabe spil med et programmeringssprog , der er fortolket i stedet kompileret . Sprogene i disse kits er også mindre strenge i, hvordan du erklærer variabler. Disse to faktorer gør de sprog lettere at lære end C + + eller Java.
12
Load en prøve spil inkluderet i sættet .
13
Study spillet, som du gjorde i de forrige afsnit .
14
Skift spillet for at gøre det et originalt værk .
15
Kompiler spillet.
Træk og slip Operations
16
Install 3-D Rad .
17
Load i en prøve projekt fra "Projekter " mappe .
18
Experiment med at klikke på forskellige objekter i ruden på skærmen til venstre , og 3-D transformation værktøjer på de vigtigste lærred. Lærredet viser instruktioner for brugen af disse værktøjer .
19
Load i forskellige objekter fra "Index " mappe til at erstatte dem i prøven projektet.
20
Kør reviderede spillet ved at trykke på " Space. "