Ken Levine , den ledende spildesigner for " Bioshock ", sagde han kom ind i spilindustrien , da han indså , at med alle de spil, han spillede , det stod til at grunden var der folk bliver betalt for at gøre dem . Faktisk en masse mennesker lave spil , men de fleste af dem arbejder på kun én bestemt detalje i hele udviklingsperioden . Spil design omfatter den overordnede proces for hyrde disse oplysninger i et sammenhængende helhed fra undfangelsen til at frigive , og de fleste studier vil ikke ansætte eller fremmer et spil designer, der ikke har rigelig erfaring i lavere stillinger . Solid game design følger en grundlæggende mønster , der gør en uundgåeligt ujævn tur , at meget glattere. Ting du skal
Tre ringbind
Sketchpad
Vis Flere Instruktioner
1
Skriv spillet design dokument, som er stort set den " bibel" for projektet . Tænk på det som et introduktionskursus til dit spil , begyndende med den brede ideen af det og derefter beskrive de finere detaljer . Start med en 1-2 sætning beskrivelse , som koger spillet ned til de mest væsentlige elementer. Derefter flytte ind i en -til- to afsnit sektioner beskriver spil, features og målgruppe. Nævn målet hardware platform: Konsol , PC og hvilken type PC. Skøn tidsplan og budget og analysere enhver potentiel konkurrence på markedet .
2
Program funktionerne i spillet i et objekt -orienteret format , objekt-orienteret betyder, at der er et hovedprogram for spillet der refererer andre program scripts, der er repræsenteret af objekter. For eksempel kan de vigtigste script af et spil inkluderer spiller kæmper kontrol , i hvilket tilfælde hvis en spiller angriber en fjende , som vil fjenden referere sit eget script for at finde ud af, hvordan at reagere på skader. Opbyg niveauer med usofistikerede artwork --- blanke terninger , hvis behov være --- så du kan fokusere udelukkende på funktionen af de funktioner , dette kaldes en alpha
3
Opret. mere kompleks kunst i et billedredigeringsprogram eller 3D- modellering program. Udskift den rå alpha artwork med den forbedrede kunst.
4
Play teste spillet ofte. Walk spillerne igennem bogstaveligt enhver situation , du kan forestille dig, selvom det har intet at gøre med hovedspillet. Spot bugs --- programmering funktionsfejl --- gør notater og rette dem , når du går .