De fleste moderne spil er udviklet ved hjælp af 3D -motorer , selv når disse spil er faktisk ikke spillet i 3D. Som et resultat, fortsætter den tid og viden, der kræves for at lave spil til at vokse , hvilket medfører en adgangsbarriere , at nogle potentielle skabere føler sig i stand til at overvinde. Med den rigtige forberedelse og nok engagement , selvom 3D-spil udvikling er inden for din rækkevidde . Instruktioner
1
Udkast et spil design dokument . Alle spil , uanset om de er 3D eller ej, starter med en form for design dokument . På et minimum , bør dette dokument skitsere din overordnede vision for spillet , såvel som dens genre, historie, features , gameplay og tekniske krav. Du vil opdatere dette dokument i løbet af udviklingen , som din vision for spillet ændringer .
2
Vælg ét eller flere platforme til dit spil . Smartphones , spillekonsoller og pc'er er alle populære valg , men du bliver nødt til at være endnu mere specifik . Android-telefon og iPhone spil er udviklet på forskellige måder. Det samme gælder for Xbox 360, Wii og Playstation 3-konsoller , samt Windows - og Unix -baserede computere.
3
Vælg et 3D-spil motor for udvikling. Mange muligheder er tilgængelige, afhængigt af din valgte platform ( r), dine forretningsmæssige mål , dine økonomiske ressourcer og størrelsen og dygtighed af dit team. Måske den mest populære valg er Unreal Engine, som har været brugt i mange bemærkelsesværdige spil, herunder de " Gears of War " og "Mass Effect" -serien .
4
Etablere et workflow til produktion af dine 3D-indhold. Dette vil kræve adgang til professionelle 3D grafik programmer som 3ds Max eller Maya, eller for meget detaljeret arbejde , ZBrush eller Mudbox . Den mest tidskrævende del af at skabe 3D-spil er at få kunsten fra koncept til færdigt arbejde , og integrerer det og sætte den til brug i egentlige spil niveauer . At have en veldefineret workflow gør denne proces meget nemmere for dine kunstnere og niveau designere.
5.
Opret spillets systemarkitektur fra design dokument ved hjælp af din valgte 3D- spilmotor . Dette kan indebære et betydeligt arbejde , hvis dit design er unikt, eller næsten intet arbejde på alle, hvis det spalter nøje til en eksisterende genre , ligesom en first-person shooter eller et real-time strategi spil. Naturligvis vil de fleste projekter befinder sig et sted mellem disse to yderpunkter .
6
skabe den nødvendige 3D-indhold , integrere det med arbejdsprocessen , du har oprettet , og bruge det til at bygge de niveauer, at spillerne vil navigere som en del af spillet . Mængden af detaljer afhænger i høj grad af stil spil, du laver . Real-time strategi spil og platformers kræver ikke særligt indviklet indhold, fordi spillerne kun se tingene fra en afstand. First- person shooters , på den anden side , har brug for et højere niveau af detaljer, fordi spillerens synspunkt er mere medrivende .