Flysimulatorer om jagerfly har været en fast bestanddel af pc-spil siden de tidlige dage , og der har ikke været mangel på gode spil i denne genre. Men vær advaret , nogle af de bedste jagerfly spil i de seneste år er også nogle af de mest realistiske og vanskelige , ifølge anmelderne på Gamespot.com alt luftkrigen
alt luftkrigen , udgivet tilbage i 1998, placerer spilleren i kommandoen over en hel luftkrig i en af 10 forskellige dynamiske kampagner. Der er to planer simuleret for spilleren , at E-3 luftbårne radar og F-22 . Spillere kan vælge mellem at flyve tildelt missioner i F - 22 eller styre hele luftkrig fra strategiske interface på E-3 , lede andre fly til hvor behovet er størst , og hoppe ind i deres cockpits øjeblikkeligt at håndtere luftkampe og bombningen løber , hvis de så vælger. Gamespot gav spillet en 9,1 ud af 10 og erklærede det en Redaktørens valg . Bedømmelsen er "E" for alle ved Electronic Software Ratings Board ( ESRB) .
Falcon 4,0 Allied Force
Falcon 4,0 Allied Force er en 2005 sekund frigivelse af fra 1998 Falcon 4.0, rost og spottede som både den bedste og værste flysimulator nogensinde er lavet. Allied Force løser bugs , udvider manualen til en massiv 700 sider og giver en grafisk overhaling. Spillets mål er ophøjet : at være den mest nøjagtige simulering af F-16 kampfly denne side af en sikkerhedsgodkendelse. Med denne gennemfører spillet alt om flyet. Dette spænder fra sine cockpit enheder til dens tendens til potentielt dødelige "dybe boder " skulle en pilot sætte flyet i en situation ombord flyvning computer ikke kan beregne. Gamespot giver spillet en 8,9, men advarer om, at det kan tage timer af praksis bare at lære alle de cockpit kontrol. Det er vurderet T for Teen af ESRB .
MiG Alley
MiG Alley, udgivet i 1998, går hvor få fighter simuleringer har gået før, og placerer spiller i rollen som en fighter jock i luften over Korea i løbet af " glemte krig". F- 80 , F84 , F -86 , F- 51D er alle tilgængelige for leg, samt den russiske gjort MiG -15 . Der er fem kampagner i spillet , hver kører omkring seks måneder, og spillerne kan tage så meget kontrol over strategien for kampagnen , som de kan lide. Kampagner er dynamiske, hvilket betyder, at målene ødelagt eller forsømt i tidligere missioner vil påvirke krigsførelsen i senere missioner. Spillere skal finde den rette balance mellem missioner, der lukker nordkoreansk luft magt og dem, der hjælper udviklingen af jorden krig. Gamespot gav spillet en 9,2 og en Redaktørens valg sondring. Det blev bedømt E for Everyone af ESRB .