| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
software  
  • Adobe Illustrator
  • animation Software
  • Antivirus Software
  • Audio Software
  • Sikkerhedskopiere data
  • brænde cd'er
  • brænde dvd'er
  • Datakomprimeringssystem
  • database Software
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • Educational Software
  • Engineering Software
  • Fil Forlængelse Types
  • finansiel Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • grafik Software
  • Home Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Open Source Code
  • Anden Computer Software
  • PC spil
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • præsentation Software
  • produktivitet Software
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Software betaversioner
  • Software Consultants
  • Software Development Companies
  • software Licensing
  • regneark
  • Skat forberedelse software
  • Utility Software
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandling Software
  •  
    Computer Viden >> software >> PC spil >> Content
    Game Maker 6.1 Tutorials
    Computer spiludvikling kan være en yderst arbejdskrævende opgave. Kommercielle spil kræver titusinder af timer i udvikling og test tid. Yoyo Games , udviklere af Game Maker 6.1 , regnede der måtte være en nemmere måde , i det mindste for amatør og uafhængige designere. Men selv Game Maker 6.1 tager lidt tid at lære. Kom i gang ved at oprette et simpelt platform spil med denne tutorial. Modes

    Game Maker 6.1 tilbyder to design tilstande: simple og avancerede , med enkel at være en standard mode. Mens avanceret tilstand tilbyder mere avancerede funktioner til spil begivenheder, og giver mulighed for en langt bredere vifte af tilpasning, kan de fleste 2D , arkade - stil spil skrives helt i simpel funktion , som denne tutorial bruger .
    Ressourcetyper

    Simpel funktion giver mulighed for fem enhed eller ressource typer til brug i dine spil. " Sprites " er grafikken for alle objekter i spillet . I simpel funktion , er de som regel 32 med 32 pixels i størrelse. " Lyde " er korte lydeffekter , ligesom skud eller eksplosioner . Game Maker 6.1 kommer med en gratis lydbibliotek af fælles lyde til et actionspil . " Baggrunde " repræsenterer større, statiske billeder , som du kan placere i baggrunden for et niveau. " Rooms" repræsenterer niveauer , som er en flisebelagt samling af objekter . "Objekter " er spil objekter , og de er kan have programmering knyttet til dem.
    Oprettelse af grafik og lydeffekter

    Game Maker 6.1 kommer med sin egen grafik editor til at skabe sprites og baggrunde. Til denne enkle platformspil , du vil få brug for en række forskellige sprites : en spiller , en fjende , en kugle og et gulv . Du kan tegne disse til at se , som du vil , men på dette tidspunkt i design sit bedste for at bruge forsimplede sted -holder grafik. Få spillet logik kører først og derefter skabe mere sofistikeret grafik senere. En vigtig bemærkning om brugerfladen : Fil > Gem vil eksportere grafik til en smule kort , mens den grønne flueben knap vil forpligte de ændringer af motoren. Det meste af tiden , vil det være, hvad du ønsker. Du ønsker ikke dit baggrundsbillede til at være en sprite , men en del af den separate baggrunden klasse, og du vil sikkert gerne ændre størrelsen til at være omkring 640 480 , snarere end standard 64 ved 64 .

    for lyd , vil du ønsker mindst to grundlæggende lyde: et skud sunde og en eksplosion lyd. Standarden lydbibliotek , der kommer med Game Maker 6.1 indeholder allerede passende lyde for dem , så er du velkommen til at bruge dem, men du kan importere lyde fra andre steder ved at tilføje WAV-filer til C : \\ Program Files \\ Game Maker 6.1 \\ Sounds \\ folder på din harddisk . Bare sørg for at bruge dine egne eller royaltyfrit lydeffekter , hvis du har planer om at distribuere dit spil.
    Simple Objects

    Den enkleste objekt i spillet, er det gulv objekt. Det kræver ingen programmering eller begivenheder. Så længe det er både synlige og solid, og har ordet Sprite tildelt det, vil det arbejde.
    Niveauer

    Når du har gjort ordet objektet og trukket et baggrundsbillede , kan du oprette et niveau. Du er velkommen til at være kreativ og designe et gulv layout, der vil være sjovt senere. Du opretter niveauer ved at male flisebelagt kortet med gulv objekter og tildele et baggrundsbillede .
    Objects med begivenheder

    Gå igennem og skabe en række genstande på én gang. Tilsæt ikke programmering endnu, som resten af objekterne vil alle afhængige af hinanden på en eller anden måde , og du får brug for deres eksistens er anmeldt, hvis du er til at bruge GUI interface. Med Game Maker 6.1 , hjælper det at tænke fremad . Genstandene vil være to kugler ( player bullet og fjenden bullet ) , en spiller og en fjende. Tildel hvert objekt den tilsvarende sprite . Du kan bruge den samme kugle sprite for både afspiller og fjendens kugler .

    Næste enkleste objekt vil være stående objekter. Hver kugle objekt skal have én Begivenhed: kollision. Denne begivenhed vil have to aktioner , både af dem ved hjælp af " Ødelæg Instans " kommando . Kuglen , sammenstød , vil det være nødvendigt at ødelægge sig selv og ødelægge påvirket fjende. Vær sikker på, at fjenden bullet objekt , snarere end at ødelægge fjender , ødelægger spilleren instans.

    Spilleren objekt er en lidt mere kompliceret . Det vil have en alt fem arrangementer: et tastetryk for mellemrumstasten og et tastetryk -og slip hver til venstre og højre pile. Rummet bar skal bruge " skabe bevægelse instance" indsats for at skabe en kugle. Du bliver nødt til at eksperimentere for en god hastighed, men 10 fungerer ganske godt . For bevægelse, skal du programmere en "faste" flytte indsats for at bevæge sig i retning af den pressede pil , og en anden fast træk indsats for at stoppe, når tangenterne slippes .
    Objekter med AI

    AI vil gøre meget det samme som spilleren script , bortset fra at det ikke vil være knyttet til tastatur begivenheder , men i stedet til en alarm hændelse. Først skal du nødt til at initialisere alarm, og at gøre det , skal du gennemføre en "Opret" hændelse med en "Alarm" handling. Så vil du oprette en alarm begivenhed, der hver så ofte , 100 skridt er en god tal, vil efterligne funktionaliteten af spillerens space- bar funktion: at skabe en kugle instans , der vil flyve mod afspilleren. Der er én mere kommando , der skal tilføjes : Efter kuglen instans er oprettet, en ny alarm skal indstilles , så AI ikke bare stoppe . Det er det. Tryk på " Play" for at afprøve spillet.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·De bedste måder at spille PC Games 
    ·Sådan oprettes en statisk Aircraft i et FS9 
    ·Call of Duty 4 Multiplayer Issues 
    ·Kids Learning Spil til Mac 
    ·Makeup Designer Games 
    ·Sådan spiller BIN & CUE fil Games 
    ·Hvordan man laver en helikopter Fire on Battlefield: Ba…
    ·Sådan får WoW til at køre i 800x600 opløsning 
    ·Sådan Mod Oblivion Brug af en USB 
    ·Hvordan laver den lille pige Laugh i Emerald 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan oprettes en True Type Font File 
    ·Sådan aktiveres S /PDIF i Windows Media Player 11 
    ·Sådan Stop en pivottabel fra indlejring Data 
    ·Sådan Switch SiteCatalyst til Omniture 
    ·Sådan ændres en Rektangulær Marquee til en elliptisk…
    ·Hvordan man laver en brochure om GIMP 
    ·Sådan Konverter DVD Into Videoklip 
    ·Sådan bruges Mircosoft Excel 
    ·Hvordan man tegner Beslag på et Word- dokument 
    ·Sådan får du vist en side som PDF 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com