Oprettelse af en Photoshop statue kræver to foto kilder: et tal , såsom en hund eller menneske , at bruge som statuen , og en tekstur, som sten eller metal , der skal bruges som overflade statue . Denne artikel antager nogle grundlæggende kendskab til Photoshop CS2 til Windows XP, som bruges . Men de procedurer, gælder generelt for alle versioner af Photoshop for alle operativsystemer. Ting du skal
Photoshop
Texture billede
Billede , du vil konvertere til en statue
Vis Flere Instruktioner
1
Åbn tallet foto i Photoshop . Billedet vises i baggrunden lag. Dobbeltklik på baggrundslaget i " Lag " paletten for at rykke den til Lag 0 .
2
Kombiner " Magic Wand " og " Lasso " værktøjer til at slette baggrunden. Udfylde eventuelle huller på figuren med den farve , der omgiver hullet. Da dette vil være en statue , præcision er ikke kritisk.
3
Vælg hele billedet og konvertere den til sort og hvid ved at vælge "Image" menuen " Indstillinger ", og derefter " Dæmp farvemætning . "
4
Lysere nogen sorte eller meget mørke områder, såsom hår på hovedet . Vælg området ved hjælp af " Lasso " værktøjer , og derefter gøre det lysere ved at vælge "Image" menuen " Justering " og derefter "Brightness /Contrast ".
5
Vælg øjnene og fylde dem med en medium grå farve.
6
Åbn et billede af tekstur , du vil bruge til overfladen af statuen. Træk teksturen på toppen af det originale foto , og sørg for at dække alle dele af figuren. Teksturen vises i " Lag 1 ". Dette eksempel bruger granit.
7
Klik på " Layer 0" i " Lag " paletten for at markere det.
8
Brug af " Magic Wand Tool " klik udenfor tallet på gennemsigtig baggrund . Sørg for, at " Sammenhængende " tekstboks er slukket, så du kan vælge alt undtagen figuren.
9
Klik på " Layer 1" på " Lag " paletten for at markere det. Dine tidligere valg nu refererer til sten tekstur . Tryk på " Slet" -tasten for at fjerne de uønskede dele af sten tekstur . Kun en skitse af figuren forbliver på stenen.
10
Vælg " Multiply " fra drop -down i " Lag " paletten. Den underliggende tal foto vises gennem sten tekstur .
11
Vælg "Image" menuen "Indstillinger " og "niveauer" for at vise " Levels " dialog.
12 < p > Juster skyderne under udgangsniveauet , indtil du finder en acceptabel kombination af tekstur og figur. Dette eksempel flytter den sorte skyderen indtil 134 vises i venstre "Output Level "-boksen. Klik på " OK " knappen for at acceptere ændringerne.
13
justere niveauet kurverne på figuren , om nødvendigt, at ændre naturtro shading til noget nærmer en hård overflade. Klik på " Layer 0" for at vælge det. Fra " Image" menuen, vælg "Indstillinger " og derefter " Kurver " for at vise " Kurver " dialog. Klik på diagonal linje og flytte den til at justere skygge . Dette eksempel klikker på det øverste højre hjørne og bevæger sig , der peger ned, indtil udgangsniveauet er 229 . Klik på " OK " knappen for at acceptere ændringerne.
14
Glat omridset af figuren, hvis det er nødvendigt , for at øge tekstur. Brug et af de " Blur " muligheder fra "Filter " i menuen.
15
Tilføj et baggrundslag , hvis nødvendigt. Dette eksempel sætter et nyt lag under " Layer 0" og fylder den med hvidt.
16
Gem billedet.
17
18