Du kan blive overrasket over at opdage, at der ikke er nogen 3D i Flash. I modsætning til andre 3D- authoring miljøer, der skaber ægte 3D objekter , simpelthen Flash forstår at vise vektorformer hjælp matematiske udtryk. Med andre ord, er du kommer til at skabe falske 3D. Der er to måder at gå om dette. Den første er at skabe en 3D-animation uden for Flash og importere det som en SWF. Den anden indebærer hjælp ActionScript og kommer op med objektet fra bunden. Begge metoder kræver omfattende viden om det miljø samt programmeringssprog i brug. Ting du skal
Flash Macromedia 8 eller Flash CS3 eller CS4
Billede
Vis Flere Instruktioner
1
Opsætning af billedet , og baggrundsbilledet ved brug af et gitter som et referencepunkt for jorden. En 2D repræsentation arbejder omkring to knudepunkter - "X" -aksen , og "Y" -aksen. Med 3D er et "Z" -aksen tilføjet. Din ActionScript kode vil definere theScene filmklip , objectInScene og kameraet elementer. Mens X-og Y- koordinaterne er defineret ved hjælp værdier er kameraet ejendom kommer til at være roteret og ikke bevæget sig i rummet.
2
Opret display -funktionen ved at definere X, Y og Z matematiske funktioner . Fastgør objekter, der skal manipuleres , og opsætte onEnterFrame display -funktionen. Du har nu en roterende 3D-objekt . Baggrunden skal nu oprettes .
3
Oprettelse af en looping baggrund er hurtig og økonomisk. Start ved at have et baggrundsbillede med nøjagtig samme størrelse som din film på scenen, idet der for dette eksempel , at den måler " 300px " bred. Kanterne skal matche i begge ender .
4
Indstil billedet "X" koordinater til "0,0 ". Kopier billedet til et nyt lag på tidslinjen og indsætte den 300px på X koordinat. Det vil sende det ud på scenen med den venstre kant matcher den højre kant af billedet i Lag 1 .
5.
Indsæt en keyframe på den samme ramme for begge lag. Afhængigt af hvor længe du vil billedet til loop, de frames per sekund indstilles. Matche dem med de rammer på tidslinjen for at skabe en komplet baggrund cyklus.
6
Tilføj en bevægelse tween mellem keyframes ved at højreklikke mellem de to keyframes , du har oprettet. Vælg "Motion Tween " for at skabe bevægelse. Køre din animation ved at holde på " Ctrl "-tasten og klikke på " Enter".