Hvis du kan lide at spille det velkendte first person shooter videospil " Unreal Tournament 2004 ", kan du træt af de samme gamle kort og ønsker at prøve noget nyt. Ved hjælp af UT2004 Editor kan du lave dine egne kort , gemme dem og invitere dine venner til at teste dem under en intens død match . Du kan oprette rum , tilføj lys og objekter og endda tilføje gyde point . Selvom redaktørens grafiske brugergrænseflade kan være skræmmende , at skabe en simpel kort er enkel opgave. Ting du skal
UT2004 Editor
Vis Flere Instruktioner
1
Start " UT2004 Editor" , og det tager lidt tid, før det er fuldt indlæser alle ressourcer . Den UT2003 Editor er opdelt i fire sektioner : tre viewports øverst i vinduet , og et perspektiv visning nederst
2
Hold venstre museknap nede og flyt musen i perspektiv viewport til . bevæge sig på jorden. Hold højre museknap og flyt musen til at dreje. Hold både venstre og højre museknapper og flyt musen til at gå op og ned.
3
Vælg " CubeBuilder " værktøj fra værktøjskassen i venstre side af vinduet at begynde at bygge din første værelse. Den CubeBuilder Vinduet Egenskaber popper op .
4
Dobbeltklik på " Højde " værdi og ændre det til " 512 ". Ændr " Length " og " Bredde " værdier " 512 ". Du kan vælge forskellige værdier til at forme rummet forskelligt.
5.
Klik " Build " og luk CubeBuilder egenskaber vinduet. Dit værelse ligner en wireframe kube i midten af perspektivet viewport .
6
Opret rummet ved at klikke på " Fratræk " knappen i venstre værktøjskasse. Rummet har nu tekstur.
7
Klik på menuen "Vis" øverst i vinduet, og klik på "Show Texture Browser" til at begynde at vælge en tekstur for dit værelse.
8
Klik på " Åbn" og vælg " AbaddonArchitechure "-pakken . Den indeholder alle de teksturer , du har brug for. Klik på "Alle " for at se alle teksturer .
9
Venstre-klik på et af kube ansigter og tryk derefter på " Shift" og "B" tasterne samtidigt for at vælge alle andre ansigter.
10
Klik på en af teksturer til at anvende det til ansigter. Hvis du ønsker at anvende en anden tekstur til et af ansigter , venstre klik for at markere det og vælge en anden tekstur.
11
Højreklik på en terning ansigt og vælg " Føj lys her " fra resulterende menu til at føje en lys på det ansigt.
12
Klik " Build " og " Byg alle" for at se mængden af lys på dit kort. Hvis du ikke er tilfreds , tilføje en anden lys til et andet ansigt . På dette punkt er det lys, der kommer ud af væggen , så du skal tilføje en lyskilde .
13
Klik på " View" og vælg " Show StaticMesh Browser ". Klik på "Åbn " , og åbn " Comp "-pakken . Klik på "Alle" for at se alle masker (objekter ) .
14
Klik på " CompLightb ", højreklik på en af de ansigter og vælge "Tilføj Static Mesh comp.miscellaneous.CompLightb " at tilføje en lyskilde . Du kan tilføje så mange lyskilder , som du har brug for .
15
Højreklik et sted på gulvet og vælge "Tilføj Player Start her " i den resulterende menu til at tilføje en spiller spawn point . Du bør tilføje mindst tre spawnpunkter at sikre dine spillere gyder i forskellige steder.
16
Åbn "Vis" menuen og vælge " Level Options". Udvid " LevelInfo " node , klik på " DefaultGameType " og ændre det fra " BonusPack.xLastManStandingGame " til " xGame.xDeathMatch " for at ændre din spiltype fra Last Man Standing på Deathmatch .
17
Gå til " , File " menuen og vælge" gem "for at gemme det nye kort . Navnet på kort skal begynde med " dm- " eller " DM- " ellers Unreal Tournament vil ikke anerkende det. Vælg en mappe hvor du vil gemme kortet og klik på " Gem".