? Programmører bruge snesevis af forskellige programmeringssprog til at skabe indhold , og de kan vælge mellem dusinvis af forskellige medietyper , når de ønsker at afspille multimediefiler i et program. I betragtning af den brede vifte af specifikationer , ville det være uoverkommeligt tidskrævende for programmører at skrive kode anderledes at rumme mangfoldigheden af programmeringssprog og filtyper . Microsofts DirectShow er en ramme , der gør det muligt for programmører at indarbejde populære multimedie typer bruger en fælles programming interface . Definition
DirectShow er en multimedie ramme udviklet af Microsoft. Hovedformålet med DirectShow er at levere software -udviklere med en ramme , som de kan bruge til at gøre medierne uanset programmets sprog, der bruges til at kode programmet. DirectShow er skrevet med Component Object Model format og kræver således programmører til at kalde COM -funktioner for at bruge DirectShow til at håndtere medier i et program.
Technology
DirectShow bruger Microsofts Direct3D og DirectSound rendering protokoller til streame video og lyd til passende computerens output enheder. Disse processer håndterer afsendelse af MMS- data til computerens skærmkort og lydkort , hhv. DirectShow bruger tid stempling teknologi til at sikre , at video og lyd forbliver synkroniseret. DirectShow også protokoller , der kontrollerer for grafiske og lyd kort acceleratorer og aktiverer automatisk acceleration kapaciteter , når det er relevant.