Simple DirectMedia Layer er en open- source multimedia bibliotek, som giver designere med adgang til 2D framebuffer , mus, tastatur og 3D- hardware. Kodeblokke er en fri og konfigurerbar C + + integreret udviklingsmiljø . Ligesom SDL giver kodeblokke cross-platform funktionalitet. Brugere kan tilføje plugins til Code Blocks at tilføje næsten enhver form for funktionalitet. Som standard kodeblokke ikke arbejde med SDL. For at foretage et SDL projekt i Code Blocks , skal du først føje SDL som en plug -in. Instruktioner
1
Åbn din webbrowser , og navigere til SDL officielle hjemmeside. Naviger til "Download " sektionen, skal du vælge " SDL 1.2" og hente " SDL -devel - 1.2.14 - mingw32.tar.gz " arkiv. Gem filen på din harddisk .
2
Uddrag arkivet som helst på harddisken ved hjælp af et redskab som WinRAR . Naviger til de udpakkede filer og kopiere " SDL.dll " fil til din compiler bin mappe. Standarden compiler er placeret på "C: . \\ Mingw \\ bin " . Compileren skal finde DLL-fil på runtime
3
Gå til " lib " mappe og kopiere alle dets indhold til din compiler " lib " mappe . Standarden compiler " lib " mappe er placeret på "C: . \\ MinGW \\ lib " . Dette giver compiler, der anvendes af Code Blocks , med alle SDL biblioteker , gør det muligt at forstå og kompilere din kode
4
Kopier " SDL " mappe , der findes i " include " mappe til den compiler " omfatte" bibliotek. Standarden compiler "include " mappen er placeret på "C: . \\ MinGW \\ include "
5
Kopier " SDL.dll " fil til "C : \\ Windows " for at undgå at kopiere det til de enkelte projekts mappe.
6
Open Code Blocks , gå til " nyt projekt ", og vælg " SDL Project" skabelon til at oprette en ny SDL projekt. Du kan nu oprette en SDL ansøgning Code Blocks og kompilere den ved hjælp af standard compiler.