En algoritme er en række trin, der udretter noget mål. De fleste computer -programmer er algoritmer skrevet i et programmeringssprog , der derefter omsættes til maskinkode . Denne kode kan nu udføres af computeren processor. Hvis du har to algoritmer , som du ønsker at fusionere, skal du bevare den oprindelige hensigt med hver algoritme. I tilfælde af et heltal algoritme , er produktionen af programmet et heltal . For at flette to algoritmer til én, skal du angive en switch, der gør det muligt for produktionen til at svare til den valgte algoritme. Ting du skal
Programmering Miljø , såsom en C Integrated Development Environment (IDE)
Vis Flere Instruktioner
1
Læs gennem et heltal algoritme og bestemme dets hensigt. Tag for eksempel den følgende algoritme i C-funktion formular : Hej
int algorithm1 ( int a , int b )
{return a + b ;}
Denne algoritme består af et enkelt trin : tilføje de to inputvariable "a" og "b ". Resultatet af denne operation er så output ved hjælp af " return" erklæring.
2
Læs gennem det andet heltal algoritme som i det foregående trin. Tag for eksempel den følgende algoritme : Hej
int algorithm2 ( int a)
{return + + a ;}
Denne algoritme består også af et enkelt trin : tilføje en til input variablen " a " og derefter udsende resultatet .
3
Skriv en funktion erklæring , der fletter de to algoritmer til én. Funktionen skal have en indgang , der afgør , hvilken algoritme til at køre. Da der kun er to algoritmer , kan du bruge en heltalsvariabel , der kører én algoritme , når det er lig med nul, og det andet , når den ikke er lig med nul ( andre programmeringssprog har Boolean typer, der repræsenterer to værdier , som kan være bedre egnet til dette formål) . Ring input "Select ", og skrive funktionen erklæringen på følgende måde :
int mergedAlgorithms ( int a , int b , int Vælg )
{}
4
Skriv en "hvis" erklæring mellem de krøllede parenteser i " mergedAlgorithm "-funktionen . Dette vil teste værdien af "Select" , og afgøre, hvilken algoritme til at køre. For det tilfælde, hvor "Vælg " er lig nul , skriver følgende udsagn : Hej
if ( Vælg == 0)
{return a + b ;}
5
Skriv en " else" erklæring direkte under "hvis" erklæring. Denne erklæring opstår, når "Select " er enhver ikke- nul, og vil køre den anden algoritme. Skriv følgende udsagn : Hej
ellers
{return + + a ;}
6
Ring eller påberåbe funktionen ved at føre det nødvendige input og et "Vælg" værdi. For eksempel for at udføre den anden algoritme , kan du skrive følgende kode : Hej
int x = mergedAlgorithms (1, 0, 1 ),
input "b" er ubrugt i denne algoritme og er derfor sat til 0 . I dette eksempel bliver variablen " x " 2 , da det kører algoritmen , der tilføjer en til input variablen " a ".