< br > 3 Opret main () funktion til dit program sammen med de variabler for håndtering kommandolinje-argumenter . Ring til indledning funktioner for både Allegro kerne og grafikken add-on for at opsætte systemet, og give dig mulighed for at bruge andre Allegro funktioner. Det skal se ud som følgende : Hej
int main ( int argc , char * argv [])
{
al_init ();
al_init_image_addon ( )
4
Opret pointere at håndtere skærm og det billede, du vil vise på skærmen. Tildel disse pejlemærker værdier at indstille skærmopløsningen og indlæse billedet. Koden til at gøre dette , bør se ud som følgende : Hej
ALLEGRO_DISPLAY * my_display = al_create_display (640 , 480 ),
ALLEGRO_BITMAP * my_bitmap = al_load_bitmap ( " Image.png ");
5
Ryd skærmen til en solid sort og tegne dit billede på det i det øverste venstre hjørne af skærmen . Værdierne af de al_map_rgb ( ) argumenter kan ændres til at tildele en anden RGB farve til skærmen , mens de to første argumenter for al_draw_bitmap () funktionen kan ændres for at ændre placeringen af billedet. Denne kode skal se ud som følgende : Hej
al_clear_to_color ( al_map_rgb (0,0,0 )),
al_draw_bitmap ( my_bitmap , 0, 0, 0 ),
6
Flip displayet buffere at vise billedet på skærmen. Allegro display bruger to buffere , ryggen for at trække på og forsiden til udskrivning til skærmen. Spejlvende to giver dig mulighed for at se resultaterne af de foregående grafik funktioner. Ring al_rest () for at gøre programmet vent 10 sekunder , før du fortsætter
al_flip_display (); .
Al_rest (10,0 ),
7
Ødelæg billedet, og skærmen variabler , hvilket frigør hukommelse, der bruges til at opbevare deres indhold . Afslut programmet, når disse data er gratis, som følger : Hej
al_destroy_bitmap ( my_bitmap )
al_destroy_display ( my_display )
tilbagevenden 0;
}
8
kompilere programmet , lagring den eksekverbare i samme mappe som det billede, du har oprettet.