| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Sådan bruges Allegro Gør Grafik i C
    Allegro er et spil programmering bibliotek til C-sprog , så du kan modtage bruger-input, afspille lyde og vise grafik. Biblioteket er designet til at være let at forstå , ved hjælp af kraftfulde funktioner med intuitive navne for kortfattet , læsbar kode . En simpel grafik program, der viser et billede kan skrives meget hurtigt, kræver kun et par linjer af C-kode til at indlæse billedet i hukommelsen og trække den til skærmen. Instruktioner
    1

    hente og installere de Allegro biblioteker til brug sammen med din C compiler . Begynd en ny C-kode -fil , enten i din IDE eller ved hjælp af en simpel teksteditor som gedit eller Notesblok.
    2

    Medtag Allegro header filer i begyndelsen af din kode , så du kan bruge både kernen og grafik funktioner fra biblioteket. De første linjer skal se sådan ud : Hej

    # include

    # include
    3

    Begynd main () funktion og kalde funktioner til at initialisere Allegro , så du kan vise grafik . Det skal se ud som følgende : Hej

    int main ( int argc , char * argv [])

    {

    al_init ();

    al_init_image_addon ( )
    4

    Opret en skærm , hvorpå at tegne grafik , ved hjælp af funktionsargumenter at indstille skærmopløsningen til 640 x 480 . Opret en bitmap billede i hukommelsen, og give det de data, der findes i filen " Image.png " gemt på din harddisk. Det vil se ud som følgende : Hej

    ALLEGRO_DISPLAY * display = al_create_display (640 , 480 ),

    ALLEGRO_BITMAP * bmp = al_load_bitmap ( " Image.png ")
    5

    Indstil farven på skærmen til sort og henlede Deres billede på det på en forskydning på 50 pixels både horisontalt og vertikalt . Allegro bruger to skærme , en til tegning og en for at udskrive til skærmen. Vende dem til at se dit billede og vent 10 sekunder , før du lukker programmet. De funktioner til at gøre ovenstående ligne dette : Hej

    al_clear_to_color ( al_map_rgb (0,0,0 )),

    al_draw_bitmap ( bmp, 50, 50 , 0) ;
    < p > al_flip_display ();

    al_rest (10,0 ),
    6

    Free hukommelsen bruges af bitmap og displayet for at undgå ressourcespild. De endelige linjer i din kode skal se sådan ud : Hej

    al_destroy_bitmap ( bmp ),

    al_destroy_display (display ),

    tilbagevenden 0;

    } < br >
    7

    kompilere din kode. Opret et PNG-billede ved hjælp af din grafik program valg og gemme det som " Image.png " i den samme mappe som dit eksekverbare program. Kør dit program for at se de grafiske funktioner på arbejdspladsen.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Afsætte Pointers 
    ·Hvordan man skriver et program til at beregne renters r…
    ·Sådan måler Hver ASCII Character Bredde i en String 
    ·Sådan Rul til en række i en DataGridView 
    ·Sådan Edit DataGrid Cell i Silverlight 
    ·Sådan bruges Visual C 6 
    ·Hvordan man laver en Card Game fil i C + + 
    ·Sådan Update A DataRow i C # 
    ·Hvordan man skriver en kode i C + + hjælp Lucas Series…
    ·Hvordan til at fange alle DataGrid Arrangementer 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan importeres Hotmail kontakter via PHP 
    ·Hvordan læser jeg linje for linje med Visual Basic 
    ·Sådan Læs SSIS variabler i en Script 
    ·Om Datalog 
    ·Sådan opdaterer JavaScript 
    ·Sådan bruges Dwgthumbnail.Ocx i Visual Basic 
    ·Forskellen mellem Windows & formulargodkendelsens 
    ·Java Script Vs . PHP 
    ·Sådan godkende SCCM SQL 
    ·Hvordan man laver en String Immutable 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com