Microsoft Visual Studio C + + er et programmeringssprog , du kan bruge til at oprette flere typer af software programmer , herunder formularer ansøgninger , kommandolinje -programmer og klasse moduler. C + + bruger class header filer med " . H " udvidelse til at definere data medlemmer , eller variabler og klasse funktioner, som du giver koden for og implementere i kildefiler med " . Cpp " fil forlængelse. Når du opretter et projekt i C + + , er du nødt til at huske de subtile forskelle i syntaks er baseret på projektets type. To typer , der bruger en anden syntaks omfatter konsollen og formularen applikationer. Instruktioner
Console Application
1
Start Visual Studio. Klik på " File" og vælg " Nyt projekt ". Vælg "Visual C + +" fra listen over projekttyper og " Win32 Console Application " i skabelonerne listen. Skriv et projekt navn i de respektive tekstfeltet, og klik på "OK " for at oprette projektfiler. Klik på "Afslut " for at lukke projektet guiden.
2
Højreklik på " Header Files " mappen i "Solution Explorer " vinduet. Vælg " Tilføj " og " klasse ". I den dialogboks , der vises , skal du vælge " C + + " kategorien , og " C + + klasse " skabelon. Klik på "Tilføj ". Skriv en klasse navn til den respektive tekstfeltet og klik på " Finish". Denne header class fil vil indeholde offentlige konstruktøren og destructor prototyper.
3
Tilføj data medlemmer , eller variabler , efter åbningen tandbøjle . For eksempel , skriv " int pris, " " hasPaid bool ," eller for at skabe et heltal eller sand /falsk data medlem , hhv. Tilføj yderligere funktioner under "public : " sektionen ved hjælp af syntaksen " funktionsnavn ( datatype memberName1 , datatype memberName2 , ...) ,"
4
Dobbeltklik på kildefilen " ClassName.cpp " at åbne den. Medtag yderligere headers dit program skal på de første linjer. For eksempel , skriv " # include " for at få adgang til iostream klasse, som gør det muligt for programmet at acceptere input fra brugere og display output på skærmen.
5. Typekode ind i klassen konstruktør funktion til at diktere, hvad dit program vil gøre, når det skaber en klasse objekt. For eksempel , skriv " cout << " Hello , world ! " " For at få dit program vise denne meddelelse , når det begynder
6
Klik på den grønne pil på menuen for at teste . dit program og debug det . Når du er færdig kodning , klik på " Build " i menuen og vælge " Build projectName " for at skabe det færdige projekt.
Form Application
7
Start Visual Studio. Klik på " File" og vælg " Nyt projekt ". Vælg "Visual C + +" fra listen over projekttyper og "Windows Forms Application " i skabelonerne listen. Skriv et projekt navn i de respektive tekstfeltet, og klik på "OK " for at oprette projektfiler.
8
Klik på formularen for at markere det og re- size det ved hjælp af kontrollerne på siderne for at øge eller formindske størrelsen af formularen. Klik og træk , eller dobbeltklik , hver af de " Tekstboks ", " Label " og " Button " værktøjer fra værktøjskassen for at tilføje dem til din formular. Trække dem rundt formularen til at arrangere og organisere deres udseende.
9
Klik på et af dine værktøjer , og klik på en af ejendommene i "Egenskaber " vinduet. Ændr " Name " ejendom for hvert værktøj , tildele navne med mening , at du vil genkende, når kodning dit projekt. Skift andre egenskaber , som du har brug
10
tildele værdier til dine værktøjer gennem . "->" Syntaks. Når du skriver på pilen vil Visual Studio åbner en liste over funktioner , som du kan klikke på , eller du kan skrive den funktion, du ønsker. Muligheder med lyserøde mursten er funktioner , dem med en pegende finger er egenskaber og lynnedslag er begivenheder . Dobbeltklik på knappen værktøj til at åbne sin kode -vinduet. Skriv følgende linje : Hej
Label1 -> Text = String :: Format ( textBox1 -> Text )
Stedfortræder " Label1 " og " textBox1 " med navnet egenskaber, du er tildelt disse værktøjer , hhv. Når en bruger klikker på knappen, vil denne kommando ændre etikettens tekst til uanset tekst findes i tekstboksen værktøjet.
11
Klik på den grønne pil i menuen for at teste dit program og debug det . Når du er færdig kodning , klik på " Build " i menuen og vælge " Build projectName " for at skabe det færdige projekt.