Screensavers er programmer, der konstant viser skiftende grafiske indhold på din PC. Formålet med et sådant indhold er at forhindre en bestemt statisk billede fra at blive brændt ind i din skærm. Kodning en screensaver indebærer at skrive kildekode i en computer sprog som C + + eller Java. Denne kildekode opfordrer grafik -funktioner gemt i kode biblioteker skrevet i samme sprog. Kodning en screensaver giver dig et fundament for opbygning af mere komplekse grafik -programmer, såsom spil eller computer aided design applikationer. Instruktioner
1
Installere og køre flere screensavers , hvis kilde er frit tilgængelige. Prøv matrixgl , Whorld eller Simpel Quote Screensaver , for eksempel
2
Skriv på papir , svar på disse spørgsmål: . ? "Hvad ville jeg gerne se anderledes i dette program Hvilke funktioner vil jeg gerne vedligeholde for min screensaver? " Vær så specifik som du kan, da dette vil hjælpe din programmering arbejde.
3
Download, fra samme site hosting screensaver eksekverbare , du bedst kunne lide fra trin 1 , kildekoden til program.
4
Læs den dokumentation, der ledsager kildekoden. Det vil relatere de nødvendige skridt for at kompilere den eksekverbare screensaver fra kildekoden . Disse skridt vil nævne det sprog programmet blev skrevet i. Notere ned dette sprog navn.
5.
Anskaf fra internettet gratis software til at udvikle programmer i sproget pauseskærmen er skrevet i. For C + + -programmer , kan du downloade udvikling software fra Microsofts Visual C + + siden. Hent En Java Development Kit fra Oracles JDK siden.
6
Kompiler screensaver fra dens kildekode. Følg de udførlige anvisninger i dokumentationen for din udvikling kit og screensaver til at fuldføre opgørelsen . Kør den resulterende eksekverbare fil for at sikre kompilering var vellykket.
7
Åbn et tekstbehandlingsprogram eller teksteditor som Notesblok. Load hver af de screensaver s kildefiler i tekstbehandlingsprogrammet , og udskriv filen.
8
Opret en ny kilde fil med det samme navn som en af de eksisterende, og skriv ind i det samme udsagn som kilde fil, du har valgt . Må ikke kopiere og indsætte udtalelser, men læse og skrive dem fra udskriften. Disse tiltag kræver, at du læse kildekoden nøje, som begynder at opbygge en forståelse af, hvordan screensaver fungerer.
9
Gentag de resterende kilde filer , som du gjorde det først, derefter rekompilere programmet for at sikre din indtastning var nøjagtige .
10
Slet en af screensaver s kildefiler , derefter indtaste det igen fra hukommelsen så meget som muligt . Læs udskriften for dele , du har glemt. Når du kan skrive hele filen fra hukommelsen , skal du gentage dette trin for de resterende kildefiler. Disse opgaver bygger på det fundament , du har foretaget i trin 8 , og give færdigheder nok til at begynde at ændre screensaver kildekode.
11
Skriv den kode, der gennemfører et af de ændringer, du skrev i trin 2 . Kompilere og køre programmet , og rette eventuelle fejl, resultat. Læs din udvikling kit dokumentation for compiler og debugger for detaljerede trin på at korrigere disse fejl (dvs. " bugs ").
12
Skriv koden for de resterende trin 2 ændringer for at fuldføre din tilpassede screensaver . < br >