Hvis du nogensinde har ønsket et program på din Windows Mobile telefon, der ikke var tilgængelige , er der en måde at få det . Du kan udvikle dine egne ved hjælp af Visual Basic programmeringssprog. Det lyder måske ikke nemt, men med et par vigtige værktøjer og nogle enkle trin til at få dig i gang, vil du være på vej til at skabe et brugerdefineret program. Din kreativitet er en vigtig faktor i denne proces. Hvis du har succes med din udvikling , kan du potentielt tjene penge ved at sælge din Windows Mobile Applications. Ting du har brug
ActiveSync 4.5 eller Windows Mobile Device Center
Microsoft Visual Studio 2008 Professional Edition og derover eller Microsoft Visual Studio 2005
Microsoft. NET Compact Framework v2 SP2.
Vis mere Instruktioner
1
Dobbeltklik for at åbne Microsoft Visual Studio Express. I øverste venstre i programmet skal du vælge " File ", " New " og " projekt". Dernæst skal du vælge projektets type og enhed program, du vil oprette . Endelig navngive projektet hensigtsmæssigt og vælg en mappe til at gemme dit projekt.
2
Vælg hovedmenuen felt , der ligger i Windows Forms Designer , til at begynde at redigere menuen til dit projekt. Find " Skriv her " feltet og skriv "Afslut ", og tryk derefter på " Enter" -tasten på tastaturet .
3
Gå til event handleren og tilføje koden nedenfor til at håndtere begivenheden. Du kan gøre dette ved at klikke på ordet " Quit " to gange.
Private Sub MenuItem_Click ( ByVal afsender Som System.Object , ByVal e Som System.EventArgs ) Handles MenuItem.Click
Application . Afslut ()
End Sub
4
Vis din ansøgning med følgende kode i form klassen.
Private Sub Form1_Paint ( ByVal afsender Som Object , ByVal e som System.Windows.Forms.PaintEventArgs ) Håndtag Me.Paint
'Opret strengen at tegne.
Dim snøre [ String ] = (se tip nedenfor )
'Opret skrifttype og børste.
Dim drawFont Som ny skrifttype ( " Arial " , 10, FontStyle.Regular )
Dim drawBrush Som New SolidBrush ( Color.Black )
'Opret point for øverste venstre hjørne af tegning.
Dim x As Single = 10.0F
Dim y Som Single = 10.0F
' Tegn streng til skærm.
e.Graphics.DrawString ( snor, drawFont , drawBrush , x, y)
End Sub
5
Vælg " Debug" fra Solutions Configuration dropdown først. Du kan finde drop- down på værktøjslinjen. Så vælg den enhed, du vil teste din ansøgning videre fra Target Device drop -down . Det er også placeret på værktøjslinjen.
6
Flyt musemarkøren til build menuen og vælge " Build Solution. " Dette vil bygge dit projekt, og bagefter vil være til rådighed for gennemgang i Output -vinduet. Du kan nu rette fejl i dit projekt i overensstemmelse hermed , indtil det bygger korrekt .