Hvis du er en computer programmør interesseret i computerspil , vil du ønsker at gøre springet fra konsollen -baserede programmer til grafisk -baserede programmer . Det er en udfordrende skridt , da det vil indebære at anvende alt, hvad du har lært om objektorienteret programmering til at forstå kompleksiteten i 3D motorer, et sæt biblioteker, der giver dig mulighed for at programmere 3D-spil og samtidig fokusere på dit spil. DirectX er en sådan populær 3D gaming motor til Microsoft Windows. Ting du har brug
Microsoft Visual Studio (eller en aktuel Microsoft C + + udviklingsmiljø )
Vis Flere Instruktioner
1
Lær at programmere i C + +. C + + er arbejdshesten sprog moderne spiludvikling , som i begyndelsen af det 21. århundrede. Mens nyere , højere niveau programmering sprog er blevet brugt til at udvikle spil til internet-baserede platforme , C + + er mest brugt til PC gaming. DirectX integreres med Microsofts C + + udviklingsplatforme , og udnytter de objektorienteret programmering begreber, du vil lære , mens erhverve sproget. Vide hvordan man kan udvikle C + + programmer til Windows er en væsentlig forudsætning for, at 3D-spil med DirectX .
2
Download og installere den aktuelle version af DirectX software development kit . Det kan findes i Microsofts download- center, og indeholder bibliotekerne skal du bruge DirectX 3D-motor .
3
Læs om de fælles markedsordninger (Common Object Model ) og rendering pipeline. Det er to centrale ideer til forståelse og hjælp , DirectX . Fælles markedsordning er de individuelle objekter, eller komponenter , der tilsammen udgør 3D- miljø, du opretter. De er vigtige for opbygningen af din 3D- miljø og korrekt forståelse af dem kan tillade dig at gøre at bevare dit spil over dens levetid nemmere ved at kunne frigive opdatering patches , i stedet for helt nye programmer. Den rendering pipeline er den række af trin , som den kode, du skriver til din 3D-miljø er oversat til billeder på computerskærmen . Det er to vigtige principper til at danne en ramme for detaljerne i at bruge DirectX.
4
Læs om 3D koordinatsystem , 3D-modeller , og hvordan de er opbygget , skyggefulde og farvet . Disse er grundlæggende begreber i opbygningen 3D-objekter , og kombinere dem i fuld miljøer. DirectX er et bibliotek , der giver dig mulighed for at konstruere 3D-objekter , men du først nødt kende detaljerne i , hvad du ønsker, at 3D- motor til at yde.
5.
Lær hvordan du opretter vinduer og sætte figurer i dem. Når du kender alle disse ting , vil du vide det grundlæggende i at bruge DirectX.