| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Sådan oprettes brugerdefinerede Textures i GTKRadiant
    Oprettelse computerspil og modifikationer , der anvendes til at være langt sværere, end det er i dag . Heldigvis værktøjer såsom foto og niveau redaktører gøre jobbet af designeren langt nemmere . Et af signatur stykker af en brugerdefineret kort er konsistens ordningen og ofte en forfatter ønsker at supplere de originale spil filer med sine egne designs. Dette er en meget nem proces, og denne tutorial vil lede dig gennem processen med at skabe og importere brugerdefinerede teksturer i GTK Radiant . Ting du skal
    GTK Radiant
    fotoredigeringsprogram
    Pakscape
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Åbn dit foto redigering program . Vælg et nyt billede , og gøre den dimension 512 af 512 . En ny boks vil poppe op. Dette er, hvor vi fysisk skabe vores tekstur, enten ved at klippe og klistre billeder fra andre kilder eller ved at male på overfladen af billedet med børsten værktøj. Når du er færdig med at få din texture til at se tilfredsstillende , gemme det som en. Png -fil i en let findable bibliotek.
    2

    Open Pakscape . Klik på " Ny" ikonet i øverste venstre hjørne. En ny boks vil poppe op. Nu vil vi gerne oprette en ny mappe i boksen ved at klikke på "Ny mappe" ikonet. Vi har nu brug for at omdøbe mappen med navnet på dit kort. For eksempel, hvis dit kort kaldes tacrypt.bsp skal mappen hedde " tacrypt ". Dette gør organisation langt nemmere . Nu klippe og indsætte din tekstur i den mappe, du lige har oprettet og omdøbt . Nu skal du klikke på ikonet Gem . Her er der, hvor det er nemt at lave en fejl. Sørg for, at biblioteket som Pakscape sparer på peger mod din " Base " mappe , som er placeret i " spildata . " Derefter skal du klikke på drop down menuen og vælge " Quake 3 Fil - . ( . PK3 )" Det er det filformat, Radiant , og selve spillet vil læse, og det er absolut nødvendigt, at den gemmes på denne måde.
    3

    Open Radiant . Åbn dit kort. Vælg nu teksturer fra værktøjslinjen. En dropdown liste over alle de tilgængelige kort navnene skal vises. Vælg dit kort fra listen. Nu skal din brugerdefinerede texture pop op i teksturen /shader bakken i nederste højre hjørne af skærmen , klar til brug .

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Grev Funktioner i C -kode 
    ·Hvad er Direct3D og OpenGL 
    ·Sådan Detect Blow af Mic på Xcode 
    ·Hvordan man laver en Card Game fil i C + + 
    ·Sådan Konverter en STD String til et heltal 
    ·Sådan Erklær Inline funktioner i C + + 
    ·Sådan importeres DLL Brug af en ikke-styrede Code 
    ·Sådan Henvisning andet projekt Egenskaber i C 
    ·Silverlight 2 Custom Control Tutorial 
    ·Hvordan man kompilerer CPP i en Mac 
      Anbefalede Artikler
    ·Base SDK Missing Xcode 
    ·Sådan får JavaScript , hvis det er deaktiveret i PHP 
    ·Sådan finder Unionen af ​​to sæt i Java 
    ·Sådan vises skrifttyper i MFC 
    ·Modstridende typer i C 
    ·Sådan Indsæt flere rækker fra SPUFI 
    ·Sådan Henvisning VB Funktion From Within ASPX 
    ·Sådan tilføjes en tekstboks til DataGridView 
    ·NetBeans : Sådan Tilføj billeder til en Web Project 
    ·Sådan redigeres en XML-fil i PHP 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com