Oprettelse computerspil og modifikationer , der anvendes til at være langt sværere, end det er i dag . Heldigvis værktøjer såsom niveau redaktører gøre jobbet af designeren langt nemmere . En af de mest kritiske komponenter i et kort er belysning . Det kan sætte stemning og virkelig fordybe spilleren i spillet, hvis det gøres godt, eller det kan tage spilleren ud af oplevelsen , hvis det gøres dårligt . Hvis du kender det grundlæggende i dynamisk belysning i GTK Radiant , vil du være på din måde at skabe nogle af høj kvalitet kort. Instruktioner
1
Open GTK Radiant og åbne din map-fil .
2
Højreklik og vælg " Light ". En dialogboks vil poppe op med et nummer . Dette antal svarer styrken af lys - . Jo højere værdi, desto lysere lyset
3
Angiv en værdi for lysstyrke og klik på "OK". En boks vil poppe op i GTK Radiant viser dig , hvor langt lyset vil nå , og hvilke områder af dit kort , vil lyse. Trække den til den ønskede position og ramte på Escape-tasten for at fravælge .
4
Vide, at du har en række muligheder med enheder i Radiant . Lys er ingen undtagelse. Valg af lys og hårdtslående N på tastaturet vil bringe op enhederne menuen , hvorfra du kan lave en masse ændringer . Ved at indtaste værdien " Style" og indlæsning en værdi på 1 til 13, kan du påvirke adfærden af lyset. Hver værdi vil gøre det gøre noget anderledes , det være sig en flimmer , strobe eller endda en disco -typen lys. Desuden vil ramme K på tastaturet opdrage en boks, hvor du kan ændre lysets farve, som bidrager til at skabe endnu stemningsfuldere indstillinger til at hjælpe spillerne at blive nedsænket i spillet.