C + + giver softwareudviklere to filosofier for at skabe og ødelægge objekter - statiske og dynamiske . I restriktive programmer objekter skal opbevares i stakken hukommelse. Stack eller statisk hukommelse er effektiv og hukommelse ledelse gøres automatisk af compileren . I brugerdrevne programmer objekter skal opbevares i bunke hukommelse. Heap eller dynamisk hukommelse , skønt langsommere , er helt håndterbare af programmøren . Det er det område af valg for lagring af data i komplekse applikationer, hvor programmet flow dikteret af brugeren . Instruktioner
variabler i Stack Memory
1
Angiv datatype til at skabe og give den en variabel navn og et nummer. De nærmeste krøllede parenteser definere din variabel anvendelsesområde. Hvis det er erklæret uden for en seler derefter sin rækkevidde er global for denne fil. I det følgende eksempel , 10 hukommelsespladser af typen " int " er tildelt i stakken . Eksempel: " int arr [10 ] = {0 }; "
2
Process din variabel
3
gøre noget for at ødelægge den variable objekt. . Dette vil ske automatisk af compileren når programafviklingen træder ud af denne variabel anvendelsesområde.
Variable i Heap Hukommelse
4
Brug operatør " nye " for at angive de data skrive at skabe og et nummer . I eksempel 1 , 10 lagerpladser til type " int " er blevet skabt i bunke hukommelse. Koden er lovligt, men umuligt at bruge, fordi ingen etiket eller variabel navn er blevet tildelt dem. Eksempel 2 viser korrekt erklæring. Eksempel 1: "new int [10] " Eksempel 2: ". Int * arr = new int [10] "
5
Process din variabel
6
Indtast en linje kode med operatør " delete " for at befri den tildelte hukommelse og sidestille variabelnavn til NULL . Eksempel: " delete [ ] arr , arr. = NULL ; "