The Standard Template Library ( STL) findes på STL hjem webside og består af et sæt af C + + container klasser og metoder , som giver mange almindeligt anvendte datastrukturer og forsyningsselskaber. De container klasser kan inddeles i associative containere , sekvenser , strygere og meget mere. Metoderne kan inddeles i algoritmer og iteratorer . Følgende trin forklarer, hvordan man bruger STL i C + + . Instruktioner
1
Lær hvordan skabeloner arbejder i C + +. Denne funktion gør det muligt for programmøren at skrive kode uden at overveje datatype det vil blive brugt sammen med. Stort set hver eneste komponent af STL er en stærkt parameteriserede skabelon , fordi det er en generisk bibliotek .
2
Study container klasser i STL . De i høj grad består af forskellige typer af vektorer , lister , kort og sæt. Disse klasser kan indeholde enhver form for objekt, når de bliver instantieret
3
kig på følgende kode til en simpel anvendelse af listen klasse: .
Liste MyList ;//sætte et 0 i slutningen af listmyList.push_back (0) ;//sætte en 1 i begyndelsen af listmyList.push_front (1) ;//indsætte en 2 ind i anden position i listmyList.insert (+ + myList.begin ( ), 2) ;//vise hver element MyList efterfulgt af en spacecopy ( myList.begin () , myList.end () , ostream_iterator ( cout , " ")); < br >
4 undersøge anvendelsen af kopien algoritme i den sidste linje i trin 3 . Copy tager 3 argumenter : Det første element i listen , til det sidste element i listen, og handlingen udføre på hvert element
5
Overhold brugen af ostream_iterator i den sidste linje i trin tre . . Denne brug af ostream_iterator sender hvert element , den modtager fra kopi til cout efterfulgt af et mellemrum . Udgangen af koden i trin 3 er derfor 1 2 0 .