| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Forskellen mellem Deterministisk og nondeterministisk endelige automater
    Vellykket computer programmering starter længe før du sætter dig ned foran en skærm eller åbne din bærbare computer. Et program er en løsning på et konkret problem , og når du opretter en plan for at løse dette problem , vil din løsning kommer , at meget lettere for dig. Endelige automater hjælpe dig med at planlægge denne løsning , og at kende forskellen mellem deterministisk eller nondeterministisk endelige automater vil øge dine chancer for succes. State Machine

    En tilstand maskinen er bare et andet navn for en endelig automat . Det er en samling af forskellige stater , der arbejder sammen for at opnå ønsket mål den givne opgave. For eksempel kan du oprette en stat maskine til at identificere, hvis en streng repræsenterer et bestemt ord . Indtastning det ord , ordet siger " person " ville begynde statens maskinens proces.
    Stater

    stater repræsenterer en anden fase af processen . For ord anerkende finite automat for den sidste sektion, er det første eller indledende fase den indledende fase , hvor vi kunne se for det første bogstav i det ønskede ord . For dette eksempel , ville den indledende fase være bogstavet " p ", det første bogstav i ordet " person. " Hvis det første bogstav er " p ", så den første tilstand er nået, og finite automaten har været involveret .

    Overgange

    Overgange knytte stater i endelige automater . For at komme til hver ny successive stat , skal en ejendom vise sig at være sandt. For eksempel er den nødvendige overgang, det næste bogstav være bogstavet " e ". Hvis bogstavet "e" er faktisk det næste bogstav , så input rejser til den næste tilstand . Indgangen vil derefter blive kontrolleret i følgende lande , og hver gang de input opfylder den nødvendige tilstand af staten, vil det overgang , indtil den endelige tilstand er nået, eller input viser sig at være falsk.
    deterministiske og nondeterministisk

    statsmaskine beskrevet i forrige afsnit er en deterministisk endelig automat , hvor hver stat er unik. Hvad ville gøre et endeligt automaton nondeterministisk er, hvis hver stat ikke var . For eksempel , input hvis staten maskine lov til at have nogen brev som det andet bogstav for ordet "person" til overgangen til den næste , så den næste stat ville ikke være unik , hvilket gør det en nondeterministisk finite automat . < Br >

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan oprettes og bruge en DataGrid 
    ·Uigennemsigtig datatyper 
    ·Sådan får et objekt til at flytte med markøren i Net…
    ·Kontrol C Forvent Script 
    ·Video Game redigering Software 
    ·Hvordan til at fange alle Datagrid Undtagelser 
    ·Zebra ZPL Programming Guide 
    ·Sådan oprettes en Windows Forms Application 
    ·Hvordan laver man en SWF fil i en URL- knappen 
    ·Sådan Formatér en Comp - 3 Variabel i COBOL 
      Anbefalede Artikler
    ·Heap Vs. Stak i Java 
    ·Hvordan man opbygger Dynamic SQL i VB.net 
    ·Sådan Format Udskrivning i de forede -Up kolonner i Ja…
    ·Sådan filtrere data i SSIS 
    ·Sådan bruges flere sider i Visual Basic 6 
    ·Sådan Trim indledende og afsluttende blanke 
    ·Sådan fjernes Specialtegn Fra et VB String 
    ·Sådan oprettes en DFD 
    ·Hvordan til at repræsentere en fane i en String i CPP 
    ·Sådan Tilføj rækker til DataView 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com