FPS Skaberens objekt -baseret miljø og open -ended build gør det muligt at bygge komplekse first-person shooter spil. Endnu bedre , har spil skaberen ikke kræver, at du har noget kendskab til programmeringssprog . Men hvis du tilfældigvis til at være komfortabel med computer programmering og egen DarkBasic Pro , FPS Creator søster projekt , brug DarkBasic Pro til at redigere FPS Creator kildekode og tilpasse din video spilprojekter til din nøjagtige specifikationer . Instruktioner
1
Download DarkBasic Professional Upgrade Extras pakke. Udpakke indholdet af den komprimerede fil . Højreklik på "File " og derefter vælge " Extra All " fra genvejsmenuen , der vises. Vælg " Extract" fra den menu, der popper op.
2
Træk og slip " DBPro_for_FPSC " mappe fra den udpakkede extras pakke til den DarkBasic Pro programmets mappe. Træk og slip " FPS Creator " mappe til FPS Skaberens "Game Creator " mappe . Du kan højreklikke på skrivebordet s DarkBasic Pro og FPS Creator genveje , og vælg derefter på " Åbn mappe placering " fra deres kontekst menu til at få adgang til DarkBasic Pro og FPS Creator mapper direkte.
3
Load FPS Creator kildekode ind DarkBasic Pro. Vælg " Open " fra programmets "File " overskrift for at søge efter den FPS Creator kildefilen. Kilden fil kan findes i " FPSC -G " mappe i ekstraheret DarkBasic Pro extras pakke.
4
Tilføj tilpassede variabler til kildekoden . Variabler tilføje værdier til dele af koden . Indtast en "= " tegn mellem variabel og dens værdi. Anvende basale modifikatorer som "hvis" til at oprette betingede udsagn mellem variabler. For eksempel, ville du skrive " hvis stat = 4 derefter stat $ = kontanter $ (40) " for at indstille en betingelse, at spilleren får $ 40 , hvis han eller hun udretter en statistisk score på 4 .
5.
Tilføj de ønskede strenge eller tekstbeskeder , til koden. Find afsnitsoverskriften relevant for den type af streng, du gerne vil ind . Indtast din streng på en linje under overskriften . Vedhæft "$ som strengen" til slutningen af hver streng ord din ind. Hvis du vil kombinere strings , lægger "$ = stringcombo . " Stedfortræder " stringcombo " med den ønskede streng kombination.
6
Foretag eventuelle andre ønskede ændringer i din kode, før kompilere den. Tryk på " F4 " knappen på dit tastatur, når du er klar til at kompilere din ændrede kildekode til en eksekverbar fil .