| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Hvad er Time Kompleksiteten af ​​en dybde -First Search
    Et dybde -først- søgning er en algoritme, der proceduremæssigt søger en graf eller træstruktur ved at rejse så langt ned i træet som det før kan sikkerhedskopiere . Den tid , at algoritmen tager at afslutte afhænger af antallet af knuder i grafen . I det værst tænkelige scenarie , skal algoritmen besøger hver node i grafen. Træ Grafer

    I forbindelse med grafer , et træ er en graf , hvor hver knude undtagen oprindelsen "root" knude har en enlig forælder node , hvis slægt går tilbage til roden node. Grafen danner en struktur, der svarer til et juletræ , gradvis ekspanderende og tilføje nye knudepunkter og børn på hvert niveau . I et træ, er antallet af børn hver node har træets " forgrening faktor. " Antallet af generationer i træet er træets "dybde ".
    Dybde -First Search

    dybde -først- søgning er en metode til at søge gennem et træ, hvor algoritmen går ned i træet , indtil den finder målet node. Startende fra rodnoden , algoritmen går ned til den næste barn og derefter barnets barnebarn , gentage processen , indtil den finder et barnløst " blad " node . Efter den konstaterer, at node , det går op igen , indtil den finder en ureflekteret node. Hvis der ikke er mere undersøgte knuder , den stopper.
    Algoritme tidskompleksitet

    tid til at krydse et træ via dybde -først- søgning afhænger af antallet af knuder i grafen og kanter mellem dem. I værste fald skal algoritmen rejse gennem hver vinkelspids og langs hver kant , så den tid, det vil tage, er antallet af knuder og antallet af kanter , eller "V + E" et træ , antallet af kanter er lig med knudepunkterne minus én , så den samlede tid er " 2V - . 1" Hvis hver knude i grafen har det samme antal børn - en konstant forgrening faktor - så denne tid er lig med den faktor . opløftet til potensen af træet dybde
    Andre overvejelser

    Når gennemføre enhver algoritme , hastigheden af algoritmen afhænger af to faktorer : Antallet af beregninger skal gøre , og den tid der kræves for at få adgang til de nødvendige ressourcer til at køre - som regel hukommelse. Jo mere hukommelse et program kræver , jo længere tager det at løbe. En dybde - først søgning skal huske de tidligere knuder det besøgte, så det værste tilfælde mængden af ​​hukommelse det kræver er lig med antallet af knuder i træet.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan validere en e-mailadresse i ASP.Net 
    ·Sådan Refresh TabHost indhold på en Android 
    ·Ti83 Plus Programming Guide 
    ·Sådan oprettes Implicitte Structures i ColdFusion 
    ·Sådan Override Slet i Rails 
    ·Definition af en callback funktion 
    ·Sådan Load artikler som PowerPoint i Joomla 
    ·Sådan oprettes Innovative Digital Interaktiv Teknologi…
    ·Hvordan man skriver en Array variabel i en erklæring 
    ·Sådan bruges en MDI formular i C # 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan Sørg en fil er blevet kopieret i VB6 
    ·Nemme måder at skrive programmer på en TI Calculator 
    ·Sådan ændres en tabels standardvisning med Visual Bas…
    ·Sådan Flyt mellem rammer i Java 
    ·Sådan oprettes PHP-scripts for Applications 
    ·Sådan får du adgang Python Docstring 
    ·Sådan Konverter HashMap til Bean 
    ·Sådan flytter et objekt farve i Java 
    ·Sådan Indsæt et opslag med LINQ 
    ·Hvad er Samhørighed i Software Engineering 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com