OMT er en forkortelse for objekt modellering teknik , en velkendt eksempel på en software engineering metode . OMT er et objekt -orienteret teknik , som giver et system, der vil blive beskrevet på en meget abstrakt niveau . Hele OMT proces involverer fire faser , nemlig analyse, system design, objekt design og implementering. De fleste af modelleringen foregår under analysefasen . Analyse
analysefase starter med en problemformulering , og dens formål er at udvikle den oprindelige problemformulering ved at give en liste over krav til udviklere , ledere og brugere. Den oprindelige problemformulering er udvidet til tre modeller , der er kendt som et objekt model, en dynamisk model og en funktionel model. Objektet model repræsenterer de statiske elementer i virkefelt bliver modelleret og omfatter klasser af objekt , foreninger, attributter og operationer. Den dynamiske model repræsenterer samspillet mellem elementer og tilstande , overgange mellem stater og begivenheder , der udløser overgange , mens den funktionelle model repræsenterer datastrømmen gennem systemet.
System Design
Formålet med system design fase er at fastslå den samlede arkitektur, eller high- level struktur af systemet. Systemet er opdelt i delsystemer , som hver især er tildelt processer og opgaver , idet der tages hensyn til behovet for samtidig forekomst af hændelser , kendt som concurrency , og samarbejde , eller samarbejde mellem processer . Under system design fase, strategier for implementering permanent datalagring og software kontrol etableret.
Objekt Design
Formålet objektet design fase er at etablere implementeringsplan for systemet. Dette indebærer fuldt definere detaljerne i klasserne , foreninger, attributter og operationer sammen med datastrukturer og indre objekter nødvendige for at specificere , hvordan systemet vil blive gennemført. Slutproduktet objekt design er et design dokument , hvor de fundamentale , dynamiske og objekt modeller produceret af analysefasen revideres og holdes strøm. Objektet design fase kan sammenlignes med detailprojekteringen i en traditionel software livscyklus .
Implementering
Teoretisk implementeringsfasen er det mest ligetil, eller mekanisk, fase af OMT , siden alle de vanskelige beslutninger foretaget i de foregående faser. Men i praksis , implementeringsfasen kræver ofte en betydelig mængde arbejde . Object klasser og foreninger skal gennemføres ved hjælp af et bestemt programmeringssprog , database eller hardware løsning til at producere et system, der kan genbruges , udskydelig og robust. Gennemførelsen sprog skal indeholde mulighed for at tillade kortlægning af OMT konstruktioner til sproget .