? Java bruger stream grænseflade til at læse og skrive fra konsollen , fra filer , og selv for at kommunikere via internettet med andre applikationer. Instruktioner
1
Opret en ny , tom tekstfil at holde Java-klasse . Du kan bruge enhver tekst editor du foretrækker , herunder Windows Notesblok. Dedikerede Java redaktører som Netbeans eller Eclipse vil omfatte ekstra funktioner . Navngiv tekstfil . " StreamTutorial.java "
2
Indsæt følgende kode i tekstfilen for at definere de grundlæggende Java-klasse : Hej
import java.io.IOException ; < br >
import java.io.InputStream ,
import java.util.Scanner ,
public class StreamTutorial {
offentlige static void main ( String [] args ) {
}
}
p Alle koden til denne tutorial vil gå indenfor " public static void main " sektionen.
3 < p > Indsæt følgende kode : Hej
try {
InputStream i = System.in ,
while ( true) {
int x = in.read ();
print ( (char ) x ),
if ( ( (char ) x ) == '-' ) break;
}
} catch ( IOException e ) {
e.printStackTrace ();
}
Denne kode opretter en InputStream fra konsollen , læser hver byte fra konsollen , én efter én , og ekkoer det tilbage til brugeren . Hvis '-' er skrevet , stopper programmet . Denne kode er det absolutte minimum for at læse fra en strøm . Men det er en smule besværlig . Der er hjælper klasser til at gøre input processen lettere
4
Udskift koden fra trin 3 med denne kode: .
InputStream i = System.in ;
Scanner synd = new Scanner ( i ),
String s = sin.nextLine ();
System.out.println ( s);
int i = synd. nextInt ();
System.out.println ( i)
boolean b = sin.nextBoolean ();
System.out.println ( b) < br >
Denne kode bruger hjælperen klassen Scanner , som kan fortolke data fra en InputStream udtrykt i hver af de store primitive datatyper.