| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Hvordan man opbygger en Skate Park spil
    En skate park computerspil tillader spillere at styre en elektronisk skateboarder , der kan udføre tricks. Ofte spillerne optjener point for at udføre bestemte tricks. Du kan lave en skate park spil for en spillekonsol, der er udstyret med høj opløsning 3d grafik , eller du kan lave et simpelt spil, der kører på en internetside. Du kan skrive kode til dit spil i C + +, C #, Flash eller JavaScript. Tag drage fordel af objekt-orienteret programmering teknikker som du opbygger din skate park spil. Instruktioner
    1

    Åbn dit spil udviklingsmiljø af valg, såsom Unity3D , C4 motor eller XNA . Opret et nyt projekt for din skateboard spil .
    2

    Opret en kulisse for skate park , der omfatter kurver og ramper , at spilleren kan bruge til at udføre tricks . Beregne afstanden mellem ramper , og skabe en " rampe " objekt, som indeholder koordinaterne for de tilgængelige overflader af rampen . Oprette mere end én rampe til sort, hvis du bygger en omfattende spil.
    3

    Opret en grafisk at repræsentere skateboarder . Opret animationssekvenser for skateboarder at udføre , når du udfører tricks , såsom en animation, der placerer skateboarder i en Crouch . Brug en 3D-model og tekstur det hensigtsmæssigt, hvis du opretter et tredimensionelt skateboarder spil.
    4

    Opret en " Skateboarder " klassen. Wire klasse til tastetryk begivenheder. Spore positionen af ​​skateboarder i en "position " felt, der indeholder den aktuelle position af skateboarder . Når en bruger trykker på en nøgle, såsom " op " pil , ændre " position" feltet tilsvarende. Opret en " hastighed " for at spore hastigheden af ​​skateboarder , og ændre det til at afspejle tastetryk og afspejle placeringen af ​​skateboarder på rampen .
    5.

    Opret en " Tricks " klasse og omfatte mindst hastighed og position egenskab for hver trick. Brug en række " switch " udsagn indenfor " Skateboarder " objekt til at kalde den metode , der svarer til hver enkelt trick , når skateboarder møder den hastighed , højde og hastighed nødvendige kriterier for at udføre det trick.
    6

    Opret en " score" klasse eller struct at repræsentere skøjteløberens score. Når skateboarder udfører et trick , tilsæt passende punkter til spillerens score.
    7

    Instantiere '" Timer" class fra din ramme, ved hjælp af fristen på hver session som en parameter. Vise tiden i en sprite og når spilleren løber tør for tid , afslutte spillet og vise spillerens score.
    8

    Kør spillet, og teste det for at sikre, at det fungerer som forventet. < br >

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Hvordan man laver en RadGrid Fade i et Animation 
    ·Sådan Find hyppigheden af ​​støj i Matlab 
    ·Sådan Henvisning Knapper i AS3 
    ·Sådan Design en 2D spil Brug Lua Player 
    ·Om en binær til Hex filkonvertering 
    ·Hvad er en variabel i programmering 
    ·Sådan slettes en fil med SSIS 
    ·Funktionen håndterer i Matlab 
    ·Skridt til Forhandling Protocol 
    ·Hvordan til at skære ned filstørrelse i XNA 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan kontrolleres Java til Integer Strings 
    ·PHP MySQL Connection Funktionstests 
    ·Sådan Opdatere en tabel i MySQL 
    ·Sådan fjerner Null-værdier fra en PHP Array 
    ·Sådan bruges en konsekvent Trace System for Nemmere De…
    ·Sådan vises en String Backwards i C 
    ·Sådan Konverter til Logisk i Python 
    ·Sådan forhindrer Multiple Anvendelse af en header fil 
    ·Sådan Indsæt et linjeskift efter en bestemt antal teg…
    ·Hvad Er SGML Kendetegn 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com