A Mad Lib , opfundet i 1953 af Roger Pris og Leonard Stern, er et spil , der starter med en historie med blanke i stedet for nogle af ordene . Før du læser historien , vælger spillerne ord tilfældigt til at udfylde de tomme felter , vel vidende kun de dele af talen af de manglende ord , ikke hvad historien fortæller . Når ordene er udfyldt, ordene skaber en humoristisk eller meningsløse historie. Programmering af funktion for at oprette Mad Libs er en god måde at øve indsamling og behandling brugerinput. Ting du skal
Madlib
Programmeringssoftware
Vis Flere Instruktioner
1
Tæl antallet af blanke i Mad Lib . Skabe en række tekststrenge med to kolonner og så mange rækker , som der er emner i den gale Lib .
2
Initialiser værdierne af array første kolonne til at matche de dele af talen er nødvendige for at udfylde de tomme felter i den gale Lib , såsom " verbum ", " adjektiv " eller " plural navneord . "
3
Bed brugeren om at indtaste ord ord ved at læse ned den første kolonne i matrix ét element ad gangen , indsætter ordene ( " navneord , tillægsord , navneord , osv." ) i udtrykket " Angiv et (n ) _____ : " Opbevar indgangene i den anden kolonne af array . I dette eksempel kunne den anden kolonne holde værdierne "bog ", " lyse ", " clock " osv.
4
Vise historien , erstatte de rette ord fra arrayet anden kolonne på plads af emnerne . Vise de statiske dele af historien som en række udtryk og veksler mellem en sætning og det næste lagrede input. For eksempel, hvis den tomme Mad Lib siger: " Jeg kastede min [ navneord ] ind i en (n ) [ adjektiv ] [ navneord ] " programmet vil vise "Jeg kastede min" efterfulgt af det første indgang ( "bog ") næste sætning ( "i en (n )" ) , næste indgang ( " lyst " ), osv.