| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Sådan Beregn Normal OpenGL
    Åbne Graphics bibliotek eller OpenGL , udviklet af Silicon Graphics Inc. i 1992 , er en åben specifikation for en standard application programming interface. OpenGL definerer et rigt sæt af metoder, der , når de kaldes fra programmer skrevet i et sprog, der har OpenGL bindinger , gengiver grafik på en computerskærm. De fleste OpenGL primitiver beskæftige sig med tegning trekanter , da de er den grundlæggende enhed, som mere komplekse figurer er lavet . Opgaven med at beregne den normale vektor til en 2-D trekant i 3 -D rum forekommer meget ofte i grafik programmering. Instruktioner
    1

    Store de tre koordinater for hver af de tre knudepunkter af trekanten i programmet variabler. For eksempel gemmer de tre koordinater for det første toppunkt i variable v1.x , v1.y og v1.z , . Gøre det samme for de to andre hjørner v2 og v3
    2

    Compute to kant vektorer , for eksempel A = v2 - v1 og B = v3 - v1 . For eksempel beregne koordinaterne én efter én ved at udføre : Hej

    Ax = v2.x - v1.x

    Ay = v2.y - v1.y

    Az = v2.z - v1.z

    Bx = v3.x - v1.x

    By = v3.y - v1.y

    Bz = v3.z - v1 . z

    kodeeksempel er i en generisk pseudo- kode notation , let at omdanne til nogen af ​​de snesevis af sprog, der har OpenGL bindinger .
    3

    Beregn normal vektor N = U x V, hvor x betegner vektor cross produkt. For eksempel beregne koordinaterne for den normale vektor N ved at udføre : Hej

    Nx = ( Ay * Bz ) - ( Az * By )

    Ny = ( Az * Bx ) - ( Ax * Bz )

    Nz = ( Ax * By ) - ( Ay * Bx )

    hvor * betegner skalar multiplikation. Vector N vil være normale til den oprindelige trekant (v1, v2, v3 ) .

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan oprettes et skakbræt i OpenGL 
    ·Sådan Konverter variabler 
    ·Begreberne Matlab 
    ·Hvad er Recursion i programmering 
    ·Hvordan man skriver Cocoa Apps 
    ·Computer Programmering i hulkort Era 
    ·Hvordan man laver en Web Bot 
    ·Sådan Indsæt en dato i en DB2-database 
    ·HTML Mailto Tutorial 
    ·Hvorfor er binær anvendes i computere 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan Generer en Random Number i C 
    ·Sådan fjerner tegn fra en streng i Python 
    ·Geoprocessering Med Python 
    ·Sådan Konverter RGB til HSL i Python 
    ·Sådan Put noget på en Python Sti i Terminal 
    ·Sådan Update A Statement Med en Underforespørgsler 
    ·Sådan tilføjes en Constraint i Access 
    ·Hvordan man laver en Gentagelse Loop i Python 
    ·Sådan oprettes en tekstboks i Visual Basic 
    ·Sådan fjernes SQLite i C 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com