| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Sådan får nye fjender på Game Maker
    Spil er ikke meget sjov , hvis du kun har én fjende , og det er ikke muligt manuelt at programmere oprettelsen af ​​hver eneste fjende i dit spil. Løsningen er så at automatisere processen ved at få spillet til at skabe de fjender for dig, en proces, der kaldes gydende tilfælde. For at få fjender gyde i din " Game Maker " spil, vil du brug for en " controller " objekt, der vil blive placeret i hvert rum , hvor du ønsker fjender skal vises. Ting du skal
    Enemy , du ønsker at gyde
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Opret et nyt objekt kaldet " obj_enemyTimer " . Dette objekt vil ikke have en sprite forbundet med det.
    2

    Klik på "Tilføj begivenhed" og vælg "Opret" begivenhed. Med denne begivenhed fremhævet , klik - og -træk "Set Alarm" ikonet fra " Main2 " fanen til " Actions " vinduet. Et nyt vindue vil poppe op. Indtast den tid, du ønsker spillet til at vente , før du foretager den første fjende. Den tid måles i trin , der er 30 trin til et andet . Hvis du ønsker en tilfældig tid , skriv " random ( [ tid ] ) ", hvor " [ tid ] " er den maksimale ventetid periode i trin. Bemærk at " i alarm nr: " feltet er indstillet som standard indstillet til Alarm 0 . Du kan ændre det, hvis du ønsker det. Tryk på " OK".
    3

    Klik på " Tilføj begivenhed " igen og vælg " Alarm" og "Alarm 0". Klik og træk en anden "Set Alarm" -ikonet til " Actions " vinduet og indtast værdierne fra det foregående trin. Også klikke - og -træk "Opret Instans " ikonet fra " Main1 " fanen. Vælg fjenden , du ønsker at gyde fra " Object " drop- down menuen , og indtast X -og Y-koordinater , hvor du ønsker at fjenden for at gyde. Klik på "OK".
    4

    Åbn det rum, du ønsker fjender skal vises i. Klik og træk " obj_enemyTimer " fra objekter på listen til venstre side af skærmen på din rum , hvor du ønsker fjender skal vises. En lille cirkel med et "?" vises , angiver, at objektet er der, men har ingen sprite . Cirklen vil ikke være synligt, når du spiller spillet.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Deal med Delstrenge i CSH 
    ·Hvad er en computer programmeringssprog 
    ·Hvordan man bruger en mus i QBasic 
    ·Sådan tilføjes SSL Cert til IIS 
    ·Sådan Lær Rational Rose 
    ·Ulemper ved at komprimere en hjemmeside 
    ·FCM -kode i Matlab 
    ·Sådan Indsæt et opslag med LINQ 
    ·Sådan Erstat Pascal 
    ·Hvad er Streng Type Kontrol 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan starter og Ryd en session i PHP 
    ·Sådan udskriver en enkelt konvolut Brug Word XP 
    ·Sådan Indsæt Elementer i en liste View i et array 
    ·Sådan Beskyt PIC12F675 koder fra Hacking 
    ·Sådan Grev Words & Lines i Python 
    ·Sådan Stop en Loop i VBA 
    ·Sådan Loop Fyld en 2- dimensionel array i C + + 
    ·Sådan Integrere AS3 Brug PHP & MySQL 
    ·Sådan oprettes en iPhone Application for en RSS på en…
    ·En hurtig tutorial om Struts 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com