| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Sådan Program Med Prolog
    Prolog er en logik programmeringssprog , der bruger deklarative klausuler til at træffe beslutninger . Du bruger en teksteditor som Notesblok i Windows eller TextEdit på en Mac for at skabe programmer, og derefter indlæse disse filer ind i en Prolog tolk og udføre kommandoer eller mål i dette miljø . Du opretter fakta og regler for at træffe beslutninger . To vigtige dele af Prolog programmering omfatter funktioner, som udfører en beregning eller returnere en værdi og lister , der gemmer data i en ordnet gruppe betegnet med parenteser og kommaer , som brugeren kan manipulere . Instruktioner
    Function
    1

    Åbn en teksteditor. Gem den tomme fil som " prologtraining.pl " til din computer. Den " pl " udvidelse indikerer dette er en Prolog program
    2

    Opret to kendsgerninger med følgende linjer : . .

    Fibonacci ( 1,0)

    fibonacci ( 2,1 ) .

    en kendsgerning er en én linje klausul, der returnerer en sand eller falsk værdi. Disse to regler kaldes "base klausuler " , fordi de har umiddelbare resultater. Hvis brugeren indtaster "1" eller "2 " som hans input , returnerer programmet "0" eller "1 " som Fibonacci-tal på det indeks.
    3

    Oprette en regel med følgende linjer :

    fibonacci (N, F): -

    N > 2 ,

    Rules arbejder på samme måde som fakta , men de har organer , der udfører andre handlinger. Variable starter med store bogstaver , såsom "N" eller "Number ". I dette eksempel , kontrollerer reglen, hvis n er større end to . Det skal være ellers en af ​​de to kendsgerninger ville være blevet kaldt stedet for denne regel , så det fortsætter . Kommaet i slutningen af ​​"N > 2" angiver, at denne regel har mere at det
    4

    skrive følgende linjer i din regel : .

    N1 er N - 1 ,

    N2 er N - 2 ,

    Denne del af reglen opretter to yderligere variabler , at du vil bruge til at formindske din værdi som du vil bruge i den næste del af din regel < . br >
    5

    Indtast de følgende to linier :

    fibonacci ( N1, F1) , Amerikas

    fibonacci (N2 , F2 ) , Amerikas

    Disse to linier er rekursive kald , hvilket betyder denne funktion vil kalde sig selv, men videregive forskellige variabler . Denne funktion vil fortsat reducere værdien af ​​"N" , og rekursivt kalde sig indtil " N ' er lig med nul eller et, på hvilket tidspunkt den vil anvende basen klausuler og ikke længere behøver rekursive kald . Det vil derefter indstille sin rekursive sløjfe. < br >
    6

    Skriv følgende linje for at afslutte din regel: .

    F er F1 + F2

    periode i slutningen indikerer, at ikke flere linier følge i denne regel . Da funktionen returnerer fra sine rekursive kald , vil F1 og F2 har Fibonacci værdier, og på den sidste gengæld vil F1 og F2 har Fibonacci tal for de to tal før indeksere bruger indsendte . den tilføjer disse to tal sammen i . variable F og udskriver det på skærmen Gem dit program
    7

    Åbn din Prolog -program og indlæse din fil Skriv følgende på kommandolinjen , og tryk på "Enter" : . .
    < p > fibonacci ( 5 X) .

    Dette mål beder programmet til at finde den femte fibonacci-tal og vise det med variabel X. programmet bruger rekursive opkald i reglen indtil den når to base klausuler. den vil derefter vise "X = 3" på skærmen for at angive, at den femte Fibonacci-tal er 3. .
    Lister
    8

    Åbn din Prolog -fil. Opret en ny faktum ved skrive følgende : . .

    listTraverse (A, [A

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Skriv et Overstrike 
    ·Sådan får Mouse X & Y i ActionScript3 
    ·Sådan oprettes en HTML Galleri 
    ·Hvordan kan jeg bruge Enterprise Services 
    ·Færdigheder til at CIS Game Programming 
    ·Den ColdFusion Array Er Ikke Clearing 
    ·COBOL Programmering Tjekliste 
    ·Sådan vælges CFForm i ColdFusion 
    ·Hvordan man laver en pause Script i Game Maker 5 
    ·Sådan Program Med Prolog 
      Anbefalede Artikler
    ·Hvordan man gør NT Authentication i VB.Net 
    ·Sådan Konverter Assembly Code til Shell Opcode 
    ·Sådan synkroniseres Køer Via XML -RPC i Python 
    ·Python Certificering 
    ·PHP Tricks 
    ·Java Switch Statement Tutorial 
    ·Sådan Tilpas VBA UserForm 
    ·Sådan bruges TryParse i Visual Basic 
    ·Sådan bruger Java API Dokumentation 
    ·Sådan konfigureres en Apache -server til at tjene Java…
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com